Trzecia odsłona doskonałej strategicznej serii WarCraft określana przez autorów terminem Role Play Strategy, czyli kolejnym stadium w ewolucji RTS-ów. W tej grze możemy uczestniczyć w konflikcie pomiędzy ludźmi, orkami, nieumarłymi oraz mrocznymi elfami.
Skrócona wersja spisu treści:
-Wstep
-Budowle, jednostki i wynalazki
-Ludzie
-Orkowie
-Nieumarli
-Nocne Elfy
-Prolog: Eksodus Hordy
-[Kampania Ludzi]: Rozdział I Obrona Strahnbradu
-[Kampania Ludzi] Rozdział II: Klan Czarnej Skały
-[Kampania Ludzi] Rozdział III: Zaraza i Spustoszenie
-[Kampania Ludzi] Rozdział IV: Kult Potępionych
-[Kampania Ludzi] Rozdział V: Marsz Plagi
-[Kampania Ludzi] Rozdział VI: Ubój
-[Kampania Ludzi] Rozdział VII: Brzegi Northrendu
-[Kampania Ludzi] Rozdział VIII: Niezgoda
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 39
Informacja o grze
WarCraft III to kontynuacja doskonałej serii gier RTS, w której tym razem oprócz Orków i Ludzi mamy do wyboru dodatkowe dwie rasy z unikalnymi jednostkami. Producent umożliwi grę wieloosobową na darmowych serwerach Battle.net.
Gra Warcraft III: Reign of Chaos, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2002 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry
Warcraft III
Reign of Chaos
autor: Borys „Shuck” Zajączkowski
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
Warcraft III: Reign of Chaos – Poradni
k GRY-OnLine
S P I S T R E Ś C I
Wprowadzenie _________________________________________________________ 3
I. Budowle, jednostki i wynalazki __________________________________________ 3
1. Ludzie _____________________________________________________________ 4
2. Orkowie ____________________________________________________________ 7
3. Nieumarli __________________________________________________________ 10
4. Nocne Elfy _________________________________________________________ 13
II. Kampania dla jednego gracza __________________________________________ 16
1. Prolog: Eksodus Hordy. _____________________________________________ 16
2. Kampania Ludzi: Plaga Lordaeronu.____________________________________ 18
a. Rozdział pierwszy: Obrona Strahnbradu. ______________________________ 18
b. Rozdział drugi: Klan Czarnej Skały. __________________________________ 19
c. Rozdział trzeci: Zaraza i Spustoszenie. ________________________________ 20
d. Rozdział czwarty: Kult Potępionych.__________________________________ 21
e. Rozdział piąty: Marsz Plagi. ________________________________________ 22
f. Rozdział szósty: Ubój. _____________________________________________ 23
g. Rozdział siódmy: Brzegi Northrendu. _________________________________ 24
h. Rozdział ósmy: Niezgoda.__________________________________________ 26
i. Rozdział dziewiąty: Ostrze Mrozu.____________________________________ 27
3. Kampania Nieumarłych: Ścieżka Potępionych.____________________________ 28
a. Rozdział pierwszy: Pełznąc przez Prochy. _____________________________ 28
b. Rozdział drugi: Wykopując Trupy. ___________________________________ 29
c. Rozdział trzeci: Wieczne Królestwo. __________________________________ 30
d. Rozdział czwarty: Klucz Trzech Księżyców. ____________________________ 31
e. Rozdział piąty: Upadek Silvermoon. __________________________________ 33
f. Rozdział szósty: Czas Czarnej Skały.__________________________________ 34
g. Rozdział siódmy: Oblężenie Dalaranu. ________________________________ 35
h. Rozdział ósmy: Pod Płonącym Niebem. _______________________________ 36
4. Kampania Orków: Inwazja na Kalimdor. ________________________________ 37
a. Rozdział pierwszy: Lądowanie.______________________________________ 37
b. Rozdział drugi: Długi Marsz. ________________________________________ 38
c. Rozdział trzeci: Okrzyk Wojennej Pieśni. ______________________________ 39
d. Rozdział czwarty: Duchy Ashenvale. _________________________________ 40
e. Rozdział piąty: Łowca Cieni. ________________________________________ 42
f. Rozdział szósty: Tylko dla Wiwern. ___________________________________ 43
g. Rozdział siódmy: Wyrocznia. _______________________________________ 44
h. Rozdział ósmy: Niech Prowadzą Cię Demony. __________________________ 45
5. Kampania nocnych elfów: Koniec Wieczności. ____________________________ 47
a. Rozdział pierwszy: Wrogowie u Bram. ________________________________ 47
b. Rozdział drugi: Córki Księżyca.______________________________________ 48
c. Rozdział trzeci: Przebudzenie Furiona. ________________________________ 49
d. Rozdział czwarty: Druidzi Powstają.__________________________________ 50
e. Rozdział piąty: Bracia Krwi. ________________________________________ 51
f. Rozdział szósty: Dziedzictwo Ognia i Smutku. __________________________ 52
g. Rozdział siódmy: Zmierzch Bogów. __________________________________ 53
Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o.
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2
www.gry-online.pl
Warcraft III: Reign of Chaos – Poradnik GRY-OnLine
Wprowadzenie
Nie ma powodu do wielkich wstępów, ale jedno zastrzeżenie powinno się tu znaleźć. Dotyczy ono
bowiem stylu prowadzenia przeze mnie walk, a tym samym większości udzielanych przeze mnie
porad. Nie było moim zamiarem (nawet nie czułbym się na siłach), by w poradniku wyczerpać
strategiczne i taktyczne techniki, jakie można przyjąć i stosować w strategiach czasu
rzeczywistego. Jest ich kilka. Ja zwykle preferuję rozwiązania stricte siłowe w myśl zasady, że
większy, silniejszy, bogatszy i liczebniejszy zawsze ma rację. Dlatego opisy przechodzenia
kolejnych misji zwykle bazują na tym, by zapewnić swoim podkomendnym silne zaplecze
gospodarcze, a następnie zmiażdżyć wroga przeważającymi siłami – aczkolwiek nie aż tak
przeważającymi, by pojawiły się kłopoty z ich utrzymaniem. Również z tego powodu, jeśli nie
jestem do tego zmuszony, staram się nie korzystać z jednostek, które łatwo giną w boju, a to
sprawia, że stosunkowo rzadko korzystam z usług kapłanów, znachorów etc. Myślę jednak, że
jeden dobry sposób na jedną misję w zupełności wystarcza – innych zaś zawsze można poszukać.
I. Budowle, jednostki i wynalazki
Podane przeze mnie poniżej tabele powinny w zasadzie doskonale same się tłumaczyć, lecz do kilku
mniej jasnych rozwiązań, które przyjąłem powinienem się jednak przyznać.
• Do podanych w tabelach wymagań nie ma zastosowania zasada przechodniości. Tzn. nie
piszę, że trening Kanonierów wymaga Tartaku i Kuźni, jeżeli samo postawienie Warsztatu
ich wymaga. To z lenistwa.
• Większość
to oczywiście
jednostek ma podanych kilka charakterystyk. Są
ich
charakterystyki na poszczególnych stopniach ich rozwoju. Te jednak zależeć mogą od
różnych czynników. W przypadku Kapłana od treningu w Tajemnym Sanktuarium, w
przypadku Rycerza od opracowanych w Kuźni udoskonaleń itp.
• Gdy podaję siłę ataku bohaterów, to po pierwsze nie wiem, po co to robię, a po drugie jest
to ich siła absolutnie początkowa.
• W polskim tłumaczeniu, jakkolwiek bardzo dobrym, brakuje pełnej zgodności względem
tego, czy wieloczłonowe nazwy i tytuły pisać na modłę polską czy angielską. Ponieważ
jednak w większości przypadków, w grach komputerowych przynajmniej, zaczyna
obowiązywać jednak angielski schemat – każący wszystkie słowa prócz przyimków pisać z
dużej litery – zatem i ja tak będę to czynił.
• HP to skrót od pHunkty Pżycia. :-)
Strona: 3
www.gry-online.pl
Warcraft III: Reign of Chaos – Poradnik GRY-OnLine
a. Budowle.
1. Ludzie
Budowla (HP)
Wymagania
Złoto/Drewno
Jednostki
Wynalazki/Funkcje
Ratusz, Town Hall (1500)
---
450/150
Chłop, Milicja
Pozwala na zamianę Chłopów w
Milicję na 45 sekund; zapewnia 12
jedn. żywności
Twierdza, Keep (1800)
---
320/110
Chłop, Milicja
tak jak Ratusz
Zamek, Castle (2000)
Ołtarz królów
390/130
Chłop, Milicja
tak jak Ratusz
Koszary, Barracks (1500)
Tartak, Lumber Mill (900)
---
---
Kuźnia, Blacksmith (1200)
---
240/57
---
240/80
Piechur,
Obrona, Długie Strzelby, Szkolenie
Strzelec, Rycerz
Wierzchowca
170/-
---
Udoskonalone i Zaawansowane
Zbieranie Drewna, Udoskonalone,
Zaawansowane i Mistrzowskie
Budownictwo
Żelazne, Stalowe i Mithrilowe
Miecze oraz Zbroje; Czarny,
Rafinowany i Nasycony Proch;
Zbroja Ćwiekowana, Wzmocniona i
ze Skóry Smoka
Farma, Farm (500)
Ołtarz Królów, Altar of
Kings (900)
---
---
80/20
300/100
---
zapewnia 6 jedn. żywności
Arcymag, Król
Góry, Paladyn
pierwszy heros: 5/-/-, drugi:
500/100/5 oraz Twierdza, trzeci:
Tajemne Sanktuarium,
Arcane Sanctum (1050)
Twierdza
210/70
Warsztat, Workshop
(1200)
Twierdza,
Kuźnia
230/90
Wieża Obserwacyjna,
Scout Tower (500)
---
80/20
Wieża Strażnicza, Guard
Tartak
140/60
Tower (600)
Wieża Strzelnicza, Cannon
Warsztat
200/100
Tower (600)
Kapłan,
Czarodziejka
Żyrokopter,
Kanonierzy,
Czołg Parowy
---
---
---
Hodowla Gryfów, Gryphon
Zamek, Tartak
250/120
Gryfi Jeździec
Aviary (1200)
500/100/5 oraz Zamek
Zaawansowane i Mistrzowskie
szkolenie Czarodziejki oraz
Kapłańskie, Magiczny Strażnik
Gyrocopter Bombs, Flare
---
atakuje jedn. naziemne i latające:
23-27/6
atakuje jedn. naziemne i drzewa:
90-111/5
Młoty Burzy
Strona: 4
www.gry-online.pl
Warcraft III: Reign of Chaos – Poradnik GRY-OnLine
b. Jednostki.
Jednostka (HP/mana) Wymagania
Złoto/Drewno/Jedzenie
Atakuje: Siła/Zbroja, Zaklęcia
Chłop, Peasant (220)
Milicja, Militia (220)
---
---
90/-/1
-/-/1
5-6/0, naziemne i drzewa
naziemne i latające: 12-13/4
13-15/6
14-17/8
15-19/10
Piechur, Footman (420)
---
160/-/2
naziemne: 12-13/2
13-15/4
14-17/6
15-19/8
Strzelec, Rifleman (520)
Kuźnia
240/30/3
naziemne i latające: 18-24/0
19-28/2
20-32/4
21-36/6
Rycerz, Knight (800)
Zamek,
290/60/4
naziemne: 21-29/6
Tartak, Kuźnia
22-34/8
23-39/10
24-44/12
Czarodziejka, Sorceress
---
180/20/2
naziemne i latające: 11-14/0,
(250/200)
(325/300)
(400/400)
Kapłan, Priest (220/200)
(295/300)
(370/400)
Żyrokopter, Gyrocopter
(350)
---
---
Spowolnienie
12-18/0, Niewidzialność
13-22/0, Polimorfia
160/10/2
naziemne i latające: 8-9/0, Uzdrowienie
220/60/2
9-11/0, Rozpraszanie Magii
10-13/0, Wewnętrzny Ogień
latające: 25-30/2
26-36/4
27-42/6
28-48/8
Kanonierzy, Mortar Team
---
210/70/3
naziemne i drzewa: 52-64/0
(380)
53-77/2
54-90/4
55-103/6
Czołg Parowy, Steam
Zamek
230/60/3
budynki: 45-55/2
Tank (700)
46-66/4
47-77/6
48-88/8
Gryfi Jeździec, Gryphon
---
330/70/4
naziemne i latające: 45-55/0
Rider (650)
Arcymag, Archmage
Król Góry, Mountain King
Paladyn, Paladin
Żywiołak Wody, Water
Elemental (450)
(675)
(900)
Strona: 5
---
---
---
---
---
---
---
---
46-66/2
47-77/4
48-88/6
naziemne i latające: 21-27/3, Zamieć,
Przywołanie Żywiołaka Wody, Aura
Świetności, Grupowa Teleportacja
naziemne: 26-36/2, Pocisk Burzy,
Uderzenie Gromu, Uderzenie, Awatar
naziemne: 24-34/4, Święty Blask, Boska
Tarcza, Aura Oddania, Wskrzeszenie
naziemne i latające: 21-29/0
www.gry-online.pl
Warcraft III: Reign of Chaos – Poradnik GRY-OnLine
c. Wynalazki
Wynalazek
Obrona, Defend
Długie Strzelby, Long Rifles
Szkolenie Wierzchowca, Animal War
---
Warsztat
Zamek,
Training
Tartak, Kuźnia
Udoskonalone Zbieranie Drewna,
Twierdza
Improved Lumber Harvesting
Zaawansowane Zbieranie Drewna,
Zamek
Advanced Lumber Harvesting
Wymagania
Złoto/Drewno
150/100
125/75
250/200
100/-
200/-
Zastosowanie
Piechurzy
Strzelcy (większy zasięg)
Rycerze, Gryfi Jeźdźcy (+150 HP)
Chłopi (udźwig +5)
Chłopi (udźwig +10)
Udoskonalone Budownictwo, Improved
---
100/100
Budynki (+20 HP)
Masonry
Zaawansowane Budownictwo, Advanced
Twierdza
150/150
Budynki (+40 HP)
Masonry
Mistrzowskie Budownictwo, Imbued
Zamek
200/200
Budynki (+60 HP)
Masonry
Żelazne Miecze, Iron Forged Swords
---
100/50
Milicja, Piechurzy, Gryfi Jeźdźcy,
Rycerze
Stalowe Miecze, Steel Forged Swords
Twierdza
250/100
Milicja, Piechurzy, Gryfi Jeźdźcy,
Rycerze
Mithrilowe Miecze, Mithril Forged Swords
Zamek
400/150
Milicja, Piechurzy, Gryfi Jeźdźcy,
Rycerze
Żelazna Zbroja, Iron Plating
---
125/75
Milicja, Piechurzy, Rycerze, Żyrokoptery,
Czołgi Parowe
Stalowa Zbroja, Steel Plating
Twierdza
200/125
Milicja, Piechurzy, Rycerze, Żyrokoptery,
Czołgi Parowe
Mithrilowa Zbroja, Mithril Plating
Zamek
275/175
Milicja, Piechurzy, Rycerze, Żyrokoptery,
Czołgi Parowe
Czarny Proch, Black Gunpowder
---
100/50
Strzelcy, Kanonierzy, Czołgi Parowe,
Żyrokoptery
Rafinowany Proch, Refined Gunpowder
Twierdza
250/100
Strzelcy, Kanonierzy, Czołgi Parowe,
Żyrokoptery
Nasycony Proch, Inbued Gunpowder
Zamek
400/150
Strzelcy, Kanonierzy, Czołgi Parowe,
Żyrokoptery
Ćwiekowana Zbroja Skórzana, Studded
---
100/100
Strzelcy, Kanonierzy, Gryfi Jeźdźcy
Leather Armor
Wzmocniona Zbroja Skórzana, Reinforced
Twierdza
150/150
Strzelcy, Kanonierzy, Gryfi Jeźdźcy
Leather Armor
Zbroja ze Skóry Smoka, Dragonhide
Zamek
200/200
Strzelcy, Kanonierzy, Gryfi Jeźdźcy
Armor
Zaawansowane Szkolenie Czrodziejki,
---
150/-
Czarodziejki (Niewidzialność)
Sorceress Adept Training
Mistrzowskie Szkolenie Czarodziejki,
Zamek
250/100
Czarodziejki (Polimorfia)
Sorceress Master Training
Zaawansowane Szkolenie Kapłańskie,
---
150/-
Kapłani (Rozproszenie Magii)
Priest Adept Training
Mistrzowskie Szkolenie Kapłańskie, Priest
Zamek
250/100
Kapłani (Wewnętrzny Ogień)
Master Training
Magiczny Strażnik, Magic Sentry
---
100/-
Wieże (dostrzeganie niewidzialnych
Bomby, Gyrocopter Bombs
Zamek
Race, Flare
Młoty Burzy, Storm Hammers
---
---
Strona: 6
jednostek)
150/100
100/50
Żyrokoptery (atak celów naziemnych)
Kanonierzy (odkrywanie terenu i
dostrzeganie niewidzialnych jednostek)
200/150
Gryfi Jeźdźcy (rażenie do dwóch
przeciwników naraz)
www.gry-online.pl
Warcraft III: Reign of Chaos – Poradnik GRY-OnLine
a. Budowle.
2. Orkowie
Budowla (HP)
Wymagania
Złoto/Drewno
Jednostki
Wynalazki/Funkcje
450/150
Peon
Grabież; zapewnia 10 jedn. żywności
Wielki Hall, Great Hall
(1400)
Warownia, Stronghold
(1600)
---
---
310/90
Forteca, Fortress
Ołtarz Burz
345/110
(1800)
Baraki, Barracks (1200)
---
260/70
Wojenny Młyn, War Mill
---
240/-
(1000)
Peon
Peon
Peon, Siepacz,
Troll – Łowca
Głów
---
tak jak Wielki Hall
tak jak Wielki Hall
Siła Berserkera, Regeneracja Trolli
Stalowe, Torowe i Arkanitowe Bronie
do Walki Wręcz, Bronie Dystansowe
oraz Pancerze; Zwykłe,
Udoskonalone i Zaawansowane
Kolczaste Barykady
atakuje jedn. naziemne i latające:
19-22/3
atakuje jedn. naziemne i latające:
34-41/2; Orkowie mogę się w nim
bronić; zapewnia 10 jedn. jedzenia
Wieża Obserwacyjna,
Watch Tower (500)
Wojenny Młyn
180/80
Legowisko Orków, Orc
---
170/50
Burrow (600)
---
---
Ołtarz Burz, Altar of
---
300/100
Storms (900)
Mistrz Ostrzy,
Wróżbita, Wódz
Taurenów
pierwszy heros: 5/-/-, drugi:
500/100/5 oraz Warownia, trzeci:
500/100/5 oraz Forteca
Dom Duchów, Spirit
Warownia
225/90
Szaman, Znachor
Zaawansowane i Mistrzowskie
Lodge (800)
Trolli
Szkolenie Szamana oraz Znachora
Bestiarnia, Beastiary
Warownia
230/70
(1100)
Jeździec, Bestia
Kodo, Wiwerna
Totem Taurenów,
Forteca,
225/90
Tauren
Tauren Totem (1200)
Wojenny Młyn
Spętanie, Bębny Wojny, Zatrute
Włócznie
Miażdżenie
Strona: 7
www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)