Samo pozyskanie nowego kandydata nie gwarantuje powodzenia w obsadzeniu danego stanowiska. Pojawienie się nowego pracownika jest zawsze pewnym „zaburzeniem” w funkcjonowaniu zespołu. Niezbędne jest zaplanowanie procesu wdrażania nowej osoby, mające na celu przystosowanie jej do warunków panujących w firmie.
W publikacji „Wprowadzenie nowego pracownika” otrzymają Państwo między innymi odpowiedź na pytania:
jak zorganizować pierwszy dzień w pracy?
jakie są cele programów wdrażających dla nowych pracowników?
w jaki sposób podsumować okres próbny?
jakie są podstawowe błędy podczas wdrażania nowych pracowników?
Dodatkowo w publikacji narzędzia związane z wdrażaniem nowych pracowników, między innymi: vademecum nowego pracownika, formularz oceny efektywności procesu rekrutacji, formularz oceny satysfakcji pracownika po okresie próbnym.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
e-kadry.com.pl
Justyna Tyborowska
Wprowadzenie
nowego
pracownika
Beck
InfoBiznes
www.beckinfobiznes.pl
Wprowadzenie nowego pracownika
wydanie 1.
ISBN 978-83-255-0049-8
Autor: Justyna Tyborowska
Redakcja: Joanna Tyszkiewicz
Wydawnictwo C.H. Beck
Ul. Gen. Zajączka 9, 01-518 Warszawa
Tel. (022) 311 22 22
Faks (022) 33 77 601
Skład i łamanie: Wydawnictwo C.H. Beck
Ul. Gen. Zajączka 9, 01-518 Warszawa
Rady zawarte w niniejszej publikacji wyrażają punkt widzenia Autorów.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Spis treœci
S³ownik wybranych pojêæ i zwrotów obcojêzycznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Spis treœci
Wykaz piktogramów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
I. Wdra¿anie nowych pracowników . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
II. Przyk³adowy program wdro¿enia nowego pracownika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
4
6
7
7
1. Etap I – przed rozpoczêciem pracy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
7
2. Etap II – pierwszy dzieñ w pracy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
9
3. Etap III – pierwsze tygodnie pracy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
9
III. Ocena efektywnoœci procesu rekrutacji z perspektywy organizacji i nowego
pracownika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
9
IV. Podstawowe b³êdy pope³niane podczas procesu wdra¿ania nowych
pracowników . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
V. Narzêdzia zwi¹zane z wdra¿aniem nowych pracowników . . . . . . . . . . . . . . . . . .
10
10
Narzêdzie 1 – Vademecum nowego pracownika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
11
Narzêdzie 2 – Formularz oceny efektywnoœci procesu rekrutacji . . . . . . . . . . . . . .
13
Narzêdzie 3 – Formularz oceny satysfakcji pracownika w okresie próbnym . . . .
17
3
S³ownik wybranych pojêæ i zwrotów obcojêzycznych
Assessment
–
S³ownik wybranych pojêæ i zwrotów obcojêzycznych
ocena typu assessment center polega na ewaluacji kompetencji pracowników
center
poprzez porównanie poziomu posiadanych przez nich kompetencji do po-
ziomu po¿¹danego na danym stanowisku (lub na przysz³ym stanowisku,
które ma obj¹æ pracownik). To zbiór ró¿nych æwiczeñ symulacyjnych, testów,
studiów przypadków, zadañ grupowych, dyskusji oraz innych zadañ, któ-
rych celem jest sprawdzenie kompetencji osoby badanej w dzia³aniu. Metoda
ta wykorzystywana jest jako narzêdzie pomocnicze przy decyzjach o awan-
sach, planowaniu sukcesji oraz przy analizie potrzeb szkoleniowych, a tak¿e
w procesie selekcji kandydatów do pracy.
pozap³acowe formy œwiadczeñ (np. opieka medyczna, karty cz³onkowskie
do klubów fitness, ubezpieczenie na ¿ycie).
metoda pomagaj¹ca doskonaliæ dzia³ania pracowników zarówno dla potrzeb
organizacji, jak i dla ich osobistego rozwoju. Jest procesem rozwijania pracow-
ników, przekazywania wiedzy i umiejêtnoœci, zwiêkszania ich efektywnoœci
osobistej w dzia³aniu poprzez stosowanie okreœlonych kompetencji. Polega na
odbyciu serii ustrukturalizowanych rozmów z coachem.
osoba prowadz¹ca coaching.
inaczej ocena; w u¿ywanym w ksi¹¿ce kontekœcie oznacza dzia³anie maj¹ce
na celu dokonanie oceny predyspozycji b¹dŸ efektów pracy pracownika.
Benefity
Coaching
Coach
Ewaluacja
–
–
–
–
Exit interview –
wywiady z odchodz¹cymi pracownikami, maj¹ce na celu poznanie przyczyn
odejœcia i zmniejszenie zjawiska fluktuacji.
Fluktuacja
–
zjawisko p³ynnoœci kadr, czyli przyjœæ i odejœæ z organizacji (zarówno dobro-
wolnych jak i wymuszonych przez pracodawcê).
Headhunter
– „³owca g³ów” – wyspecjalizowany konsultant zajmuj¹cy siê pozyskiwaniem
kandydatów na najwy¿sze lub rzadkie stanowiska poprzez poszukiwania
bezpoœrednie. Poszukiwania bezpoœrednie polegaj¹ na docieraniu do kandy-
datów wy³onionych podczas badania rynku (tzw. research’u), jako najlepiej
spe³niaj¹cych oczekiwania klienta i zainteresowaniu ich ofert¹ pracy. Nastêp-
ny krok to wybór i przedstawienie klientowi kilku najlepszych spoœród nich.
HR
– Human Resources – zasoby ludzkie.
4
Słownik wybranych pojęć i zwrotów obcojęzycznych
Outsourcing
–
zlecenie obs³ugi pewnych procesów (np. p³ac, administracji kadrowej, ksiê-
gowoœci, IT) na zewn¹trz i powierzenie ich wyspecjalizowanej firmie. Out-
sourcing jest jedn¹ ze strategii obni¿ania kosztów prowadzenia dzia³alnoœci
i umo¿liwia firmom skoncentrowanie siê na kluczowych obszarach ich funk-
cjonowania.
Retencja
Sukcesja
Warsztaty
follow up
–
–
–
dzia³ania maj¹ce na celu zmniejszanie zjawiska fluktuacji pracowników po-
przez tworzenie atrakcyjnego i konkurencyjnego œrodowiska pracy.
planowanie obsadzania stanowisk osobami z wnêtrza organizacji, wy³onio-
nymi ró¿nymi metodami selekcji i w³aœciwie przygotowywanymi do objêcia
nowych stanowisk poprzez odpowiednie szkolenia, coaching itp.
warsztaty szkoleniowe odœwie¿aj¹ce i przypominaj¹ce materia³ szkole-
niowy, maj¹ce na celu wzmocnienie efektu szkoleniowego.
5
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :