Wydatki strukturalne 2016 w pytaniach i odpowiedziach - ebook/pdf
Autor: AGATA PIŁAT
Liczba stron: 81
Wydawca: Infor PL
Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-7440-649-9
Data wydania: 2016-04-23
Lektor:
Kategoria:
ebooki >> poradniki >> zdrowie
W Publikacji omówiono uniwersalne typy wydatków występujące w jednostkach sektora finansów publicznych, np.: • szkolenia obowiązkowe i dodatkowe – który kod będzie właściwy, • wynagrodzenia – jaka część będzie stanowiła wydatek strukturalny, • termomodernizacja potwierdzona audytem energetycznym lub bilansem cieplnym, • informatyzacja (zakup sprzętu i oprogramowania komputerowego) – czy prawidłowy będzie kod 11 czy 13. Poradnik zawiera ponad 170 pytań i odpowiedzi eksperta w zakresie kwalifikowania wydatków strukturalnych. Ponadto wskazano, jak kwalifikować wydatki w ramach nowej perspektywy finansowej 2014–2020.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
AGATA PIŁAT
WYDATKI
STRUKTURALNE
2016
W PYTANIACH I ODPOWIEDZIACH
ISBN 978-83-7440-649-9
SpiS treści
Wydatki strukturalne 2016 w pytaniach i odpowiedziach ........... 6
1. Nowa perspektywa finansowa 2014–2020 a wydatki strukturalne ..................................8
1.1. Dokumentacja projektowa a perspektywa finansowa 2014–2020 ................................................... 9
1.2. Opracowanie fiszek projektowych dla Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych ........................ 9
1.3. Wydatki realizowane w ramach PO WER 2014–2020 ................................................................... 9
2. Podnoszenie kwalifikacji przez pracowników ................................................................. 10
2.1. Szkolenia pracowników oświaty ....................................................................................................10
2.2. Dokształcanie nauczycieli na studiach podyplomowych, kursach kwalifikacyjnych ...................11
2.3. Szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy .....................................................................12
2.4. Szkolenia dla księgowych, dyrektora szkoły oraz pracownicy sekretariatu ..................................12
2.5. Szkolenie dla głównych księgowych szkół i placówek oświatowych ............................................13
2.6. Udział w szkoleniu bhp pracodawców i kadry kierowniczej ........................................................ 14
2.7. Szkolenie okresowe bhp i pierwszej pomocy przedlekarskiej nauczycieli
oraz pracowników obsługi, administracji ..................................................................................... 14
2.8. Szkolenia pracowników w zakładzie komunalnym ...................................................................... 14
2.9. Szkolenia pracowników ośrodka sportu i rekreacji ...................................................................... 15
2.10. Szkolenia pracowników stacji sanitarno-epidemiologicznych ....................................................15
2.11. Szkolenia pracowników jednostek pomocy społecznej ................................................................16
2.12. Szkolenia pracowników zespołu parków krajobrazowych ...........................................................17
2.13. Szkolenie informatyków w urzędzie pracy ..................................................................................17
2.14. Szkolenie na temat HACCP .........................................................................................................17
2.15. Szkolenie księgowej powiatowego zarządu dróg ........................................................................ 18
2.16. Dokształcanie pracowników uczelni publicznych ...................................................................... 18
2.17. Kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawcy – SPZZOZ .................................................19
2.18. Szkolenie pracownika administracyjnego SPZZOZ ................................................................... 20
2.19. Szkolenia pracowników SPZZOZ dające uprawnienia do wykonywania danego zawodu ......... 20
2.20. Szkolenie związane z zakupem nowego programu .....................................................................21
2.21. Szkolenie pracowników obsługujących obiekty sportowe ...........................................................21
2.22. Dokształcanie pracowników urzędu gminy .................................................................................21
2.23. Dokształcanie pracowników sądu .............................................................................................. 22
2.24. Udział w szkoleniu przewodniczącego komisji rewizyjnej ........................................................ 22
2.25. Udział w konferencji Forum Sekretarzy oraz wyjazd do Parlamentu Europejskiego ................ 23
3. Koszty podróży służbowych ............................................................................................. 23
3.1. Delegacje pracowników administracji w samorządowych jednostkach oświatowych .................. 23
3.2. Delegacja dotycząca szkolenia bezpłatnego ................................................................................ 24
3.3. Delegacja pedagoga w celu przeprowadzenia zajęć .................................................................... 24
3.4. Delegacja psychologa w celu przeprowadzenia zajęć ................................................................. 24
3.5. Koszty podróży służbowej pracownika socjalnego ...................................................................... 25
luty 2016 r.
1
1
4. Wynagrodzenia .................................................................................................................. 25
4.1. Wynagrodzenia pedagogów, psychologów, logopedów
w poradni psychologiczno-pedagogicznej ............................................................................................26
4.2. Wynagrodzenie doradcy zawodowego w gimnazjum ....................................................................26
4.3. Wynagrodzenie pracownika interwencyjnego ...............................................................................27
4.4. Wynagrodzenie logopedy w szkole ...............................................................................................27
4.5. Wynagrodzenie osoby bezrobotnej po odbyciu stażu zawodowego ..............................................27
4.6. Wynagrodzenie asystenta rodziny i pracownika socjalnego w ośrodku pomocy społecznej ....... 28
4.7. Wynagrodzenie nauczycieli praktycznej nauki zawodu w wojewódzkim zespole szkół
policealnych ................................................................................................................................. 28
4.8. Wynagrodzenie animatora sportu na boisku ............................................................................... 28
4.9. Godziny nadliczbowe nauczyciela w przedszkolu ...................................................................... 28
4.10. Wynagrodzenie lekarza za udział w zespołach orzekających .................................................... 29
4.11. Wynagrodzenie nauczyciela zerówki .......................................................................................... 29
4.12. Wynagrodzenie nowego wychowawcy do świetlicy ................................................................... 29
4.13. Wynagrodzenie dla nauczyciela prowadzącego dodatkowe zajęcia wyrównawcze
dla cudzoziemca ......................................................................................................................... 30
4.14. Wynagrodzenie nauczyciela, który ma etat łączony ................................................................... 30
4.15. Wynagrodzenie inspektora nadzoru ............................................................................................31
5. Zakup sprzętu i wyposażenia ............................................................................................. 31
5.1. Zakup obieraczki do ziemniaków ..................................................................................................31
5.2. Środki trwałe w zakładzie komunalnym .......................................................................................31
5.3. Pomoce dydaktyczne zakupione ze środków bieżących .............................................................. 32
5.4. Pomoce dydaktyczne zakupione w ramach realizacji projektu PO KL 9.1.1 ............................... 32
5.5. Zakup dodatkowego wyposażenia placu zabaw ........................................................................... 32
5.6. Projektor i laptop do organizacji szkoleń ..................................................................................... 33
5.7. Pomoce dydaktyczne w przedszkolu integracyjnym .................................................................... 33
5.8. Centrala telefoniczna w przedszkolu ........................................................................................... 34
5.9. Pomoce dydaktyczne w szkole podstawowej .............................................................................. 34
5.10. Wyposażenie placu zabaw w przedszkolu miejskim ................................................................. 34
5.11. Zakup balonów na zajęcia edukacyjne ...................................................................................... 34
5.12. Zakup książek edukacyjnych z płytami CD ............................................................................... 35
5.13. Zakup pieca konwekcyjno-parowego do kuchni ......................................................................... 35
5.14. Zakup zmywarki kapturowej ....................................................................................................... 35
5.15. Wydatki w zespole parków krajobrazowych .............................................................................. 35
5.16. Zakup wyposażenia ochotniczej straży pożarnej ........................................................................ 36
5.17. Zakup niszczarki i laminatora ......................................................................................................37
5.18. Zakup mebli do świetlicy wiejskiej .............................................................................................37
5.19. Zakup odkurzacza przemysłowego do pyłów ...............................................................................37
5.20. Wyposażenie szpitala w sprzęt medyczny ................................................................................. 38
5.21. Zakup szafy chłodniczej dla banku krwi w szpitalu specjalistycznym ..................................... 38
5.22. Zakup sprzętu medycznego w SPZOZ ....................................................................................... 39
5.23. Pomoce dydaktyczne zakupione z dotacji Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
oraz programu „Erasmus +” ........................................................................................................41
2
luty 2016 r.
5.24. Wydatki w powiatowym inspektoracie weterynarii ....................................................................41
5.25. Zakup kwietników na dworzec PKP ........................................................................................... 42
5.26. Projekt przebudowy siłowni szkolnej ......................................................................................... 42
5.27. Zakup sprzętu sportowego przez centrum sportu i rekreacji ...................................................... 42
5.28. Zakup rowerów Big Boss w ośrodku sportu i rekreacji ............................................................. 43
5.29. Zakup tablicy wyników w ośrodku sportu i rekreacji ................................................................ 43
5.30. Zakup komputera do wyświetlania reklam w hali sportowej ..................................................... 43
5.31. Wydatki w muzeum .................................................................................................................... 43
5.32. Wydatki w komendzie straży miejskiej ..................................................................................... 44
5.33. Zakup klimatyzatora w urzędzie miejskim ................................................................................ 46
5.34. Wymiana mebli ...........................................................................................................................47
5.35. Nowy sprzęt AGD dla domu pomocy społecznej .......................................................................47
6. Sprzęt i oprogramowanie komputerowe ............................................................................ 47
6.1. Zakup czytnika kodów kreskowych w bibliotece ..........................................................................47
6.2. Zakup sprzętu informatycznego w urzędzie miejskim ..................................................................47
6.3. Zakup routera sieciowego ............................................................................................................ 48
6.4. Zakup modułu e-Box ................................................................................................................... 48
6.5. Zakup nowego zestawu do podpisu elektronicznego .................................................................. 48
6.6. Zakup licencji na oprogramowanie .............................................................................................. 49
6.7. Zakup kolektora danych, drukarki, licencji „Wyposażenie” ......................................................... 49
6.8. Zakup serwera .............................................................................................................................. 49
6.9. Zakup zestawów komputerowych ................................................................................................. 50
6.10. Zakup nowych zestawów komputerowych do pracowni komputerowej ..................................... 50
6.11. Zakup laptopów i projektorów .................................................................................................... 50
6.12. Wydatki w zespole szkół ogólnokształcących ............................................................................ 50
6.13. Zakup nowych laptopów do sal komputerowych w szkole podstawowej ....................................51
6.14. Nabycie nowego podpisu elektronicznego .................................................................................. 52
6.15. Wymiana drukarki na urządzenie wielofunkcyjne ..................................................................... 52
6.16. Pierwszy zakup i przedłużenie dostępu do platformy wideoszkoleń dla pracowników .............. 52
6.17. Zakup zestawu komputerowego dla lekarza, urządzenia wielofunkcyjnego
do pokoju lekarskiego oraz zestawu komputerowego dla pracownika administracji .................. 52
6.18. Zakupy w ośrodku pomocy społecznej ....................................................................................... 53
6.19. Zakup systemu ewidencji ludności oraz obsługi USC ................................................................ 53
6.20. Zakup oprogramowania do ewidencji środków trwałych ........................................................... 53
7. Remonty i infrastruktura teletechniczna ........................................................................ 53
7.1. Wydatki poniesione na prace remontowe budynku instytucji kultury ......................................... 54
7.2. Zakup sprzętu nagłaśniającego .................................................................................................... 54
7.3. Założenie monitoringu ................................................................................................................ 54
7.4. Zakup mebli biurowych i wyposażenia pomieszczeń .................................................................. 55
7.5. Przebudowa stacji uzdatniania wody ............................................................................................ 55
7.6. Modernizacja budynku biurowego ............................................................................................... 55
7.7. Realizacja zadania współfinansowanego ze środków pochodzących z Programu
Rozwoju Obszarów Wiejskich ...................................................................................................... 55
luty 2016 r.
3
7.8. Aktualizacja listy właściwych krajowych specyfikacji technicznych i dokumentów
normalizacyjnych .......................................................................................................................... 56
7.9. Instalacja monitoringu przeciwpożarowego w instytucjach kultury ............................................ 56
7.10. Ochrona fizyczna obiektu ............................................................................................................57
7.11. Adaptacja sali lekcyjnej na pracownię komputerową w szkole ....................................................57
7.12. Przebudowa dachu urzędu gminy ................................................................................................57
7.13. Modernizacja budynku weterynarii ........................................................................................... 58
7.14. Remont budynku tlenowni ......................................................................................................... 58
7.15. Place zabaw ................................................................................................................................ 58
7.16. Dokumentacja połączeń w ramach budowy kanalizacji ............................................................. 59
7.17. Dotacja na budowę windy dla niepełnosprawnych w ośrodku zdrowia ...................................... 59
7.18. Odszkodowania za nieruchomość zajętą pod drogę publiczną ................................................... 59
7.19. Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku powiatowego urzędu pracy ..................... 60
7.20. Remont uszkodzonego stropu w pomieszczeniach laboratoryjnych przychodni lekarskiej ....... 60
7.21. Wymiana poziomu wodnego w piwnicy dworca PKP ................................................................ 60
7.22. Kod 16. Kolej .............................................................................................................................. 61
7.23. Wydatki poniesione w zespole parków krajobrazowych ............................................................ 61
7.24. Wymiana wewnętrznej instalacji elektrycznej ............................................................................ 62
7.25. Roboty remontowe węzła sanitarnego ........................................................................................ 62
7.26. Remont toalety publicznej .......................................................................................................... 62
7.27. Wdrożenie Systemu Zarządzania Środowiskowego i Bezpieczeństwa Żywności
oraz certyfikacji systemu ISO .................................................................................................... 63
7.28. Montaż klimatyzacji w urzędzie miejskim ................................................................................ 63
7.29. Budowa boiska wielofunkcyjnego ............................................................................................. 63
7.30. Budowa siłowni zewnętrznej ..................................................................................................... 63
7.31. Modernizacja sali lekcyjnej ....................................................................................................... 63
7.32. Wymiana grzejników w domu pomocy społecznej ................................................................... 64
7.33. Dostosowanie siedziby ośrodka pomocy społecznej do potrzeb osób niepełnosprawnych ....... 64
7.34. Zakup poręczy zamontowanych na korytarzach domu pomocy społecznej .............................. 64
7.35. Rozbudowa kanalizacji sanitarnej ............................................................................................. 64
7.36. Program polityki zdrowotnej ...................................................................................................... 65
8. Prenumerata czasopism oraz zakup książek .................................................................. 65
8.1. Zakup prenumerat i podręczników fachowych w zakładzie komunalnym ................................... 65
8.2. Prenumerata czasopism jednostek organizacyjnych pomocy społecznej ..................................... 66
8.3. Zakup książek w ramach rządowego programu „Książki naszych marzeń” .................................67
8.4. Zakup podręczników oraz materiałów ćwiczeniowych z dotacji MEN ........................................67
8.5. Prenumerata czasopism w administracji .......................................................................................67
9. Zajęcia pozalekcyjne dla uczniów .................................................................................... 68
9.1. Dowożenie uczniów ..................................................................................................................... 68
9.2. Organizacja półkolonii przez ognisko wychowawcze
oraz świetlice środowiskowe ....................................................................................................... 68
9.3. Program „Skrzydlaci sąsiedzi z parapetu okiennego” ................................................................ 68
9.4. Wyjazd uczniów na zawody sportowe .......................................................................................... 69
9.5. Realizacja programu 9.1.2 w ramach PO KL ............................................................................... 69
4
luty 2016 r.
9.6. Zajęcia rewalidacyjne ................................................................................................................... 69
9.7. Usługi rehabilitacyjne dla uczennicy z orzeczeniem o niepełnosprawności ................................ 70
9.8. Delegacje nauczycieli na olimpiady, konkursy językowe,
konkursy kuratoryjne .................................................................................................................... 70
9.9. Szkolenie obowiązkowe dla słuchaczy kierunku technik sterylizacji medycznej ......................... 70
9.10. Lekcje języka angielskiego w klasach I–III .................................................................................71
9.11. Zajęcia dla dzieci w obszarze kultura fizyczna i sport ................................................................71
9.12. Program profilaktyczno-edukacyjny dla uczniów .......................................................................71
9.13. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze ............................................................................................71
9.14. Zatrudnienie na czas ferii zimowych animatora czasu wolnego ................................................ 72
9.15. Wynajem autokaru ...................................................................................................................... 72
10. Pomoc społeczna ................................................................................................................ 72
10.1. Prace społecznie użyteczne ......................................................................................................... 72
10.2. Zwrot kosztów za utrzymanie dzieci w rodzinach zastępczych ................................................. 72
10.3. Wyjazd z dzieckiem podopiecznej do lekarza ........................................................................... 72
10.4. Ryczałt związany z używaniem samochodu prywatnego w pracy ............................................. 73
11. Promocja i kultura ............................................................................................................. 73
11.1. Piknik rodzinny ........................................................................................................................... 73
11.2. Kino za rogiem – współfinansowanie Małego Kina Społecznościowego .................................. 73
11.3. Zakup eksponatów muzealnych .................................................................................................. 73
11.4. Organizacja wystaw czasowych, za które pobiera się opłaty za bilety ....................................... 74
11.5. Wydatki ponoszone przez Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów ..................... 74
11.6. Wydatki ponoszone w instytucjach kultury ................................................................................ 75
11.7. Coroczny festiwal oraz przegląd zespołów tanecznych ...............................................................76
11.8. Wydatki dotyczące podstawowej działalności instytucji kultury .................................................76
11.9. Organizacja imprez w centrum sportu i rekreacji ...................................................................... 78
12. Sprawozdania o wydatkach strukturalnych – Rb-WSa i Rb-WSb ............................... 79
luty 2016 r.
5
Wydatki strukturalne 2016 w pytaniach i odpowiedziach
AgAtA PiłAt
ekonomistka, zbiera, analizuje i opracowuje informacje statystyczne zawarte w sprawozdaniach o wydatkach
strukturalnych sporządzanych przez jednostki sektora finansów publicznych oraz udziela wyjaśnień w zakresie
metodologii sporządzania sprawozdania rocznego o wydatkach strukturalnych i kwalifikacji krajowych wydatków
publicznych poniesionych na cele strukturalne
Wydatki strukturalne 2016
w pytaniach i odpowiedziach
90c8ef73-5528-486d-b883-ae6248c19427
Wstęp
Przed jednostkami sektora finansów publicznych kolejny rok sporządzania spra-
wozdań o wydatkach strukturalnych: Rb-WSa i Rb-WSb. Można by przypusz-
czać, że tak długi czas funkcjonowania wydatków strukturalnych spowodował,
że zarówno wiedza, jak i doświadczenie w tym zakresie będą wystarczające do
swobodnego, ale przede wszystkim do prawidłowego kwalifikowania ponoszo-
nych wydatków do wydatków strukturalnych. Niestety nadal pojawiają się wąt-
pliwości, czy dany wydatek stanowi wydatek strukturalny, a jeśli tak, to który
kod będzie właściwy. Pojawiają się nowe programy, nowe projekty – nowe
rodzaje wydatków, które nastręczają problemów. W 2014 r. rozpoczęła się ko-
lejna unijna perspektywa finansowa na lata 2014–2020, a wraz z nią pojawiły
się nowe pytania.
W marcu 2015 r. rozporządzenie w sprawie sprawozdawczości budżetowej
zostało w niewielkim stopniu znowelizowane w zakresie sporządzania sprawo-
zdań o wydatkach strukturalnych; zmiany miały na celu sprostowanie zagad-
nień, które mogły budzić wątpliwości.
W publikacji w dogodny i przystępny sposób przedstawiono wskazówki
i zasady ujmowania wydatków w sprawozdaniach: Rb-WSa i Rb-WSb. Po kolei
omówiono uniwersalne typy wydatków występujące w jednostkach sektora
finansów publicznych, np.:
szkolenia obowiązkowe i dodatkowe – który kod będzie właściwy,
wynagrodzenia – jaka część będzie stanowiła wydatek strukturalny,
termomodernizacja potwierdzona audytem energetycznym lub bilansem ciepl-
nym,
informatyzacja (zakup sprzętu i oprogramowania komputerowego) – czy pra-
widłowy będzie kod 11 czy 13.
●●
●●
●●
●●
6
luty 2016 r.
INFORMATOR KSIĘGOWEGO
Ze względu na specyfikę jednostek po kolei opisano charakterystyczne wy-
datki, jakie każda z jednostek może ponosić u siebie. Ebook zawiera ponad
170 pytań i odpowiedzi eksperta w zakresie kwalifikowania wydatków struktu-
ralnych. Ponadto wskazano, jak kwalifikować wydatki w ramach nowej per-
spektywy finansowej 2014–2020.
luty 2016 r.
7
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Wydatki strukturalne 2016 w pytaniach i odpowiedziach
Autor: AGATA PIŁAT
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :