Poradnik do gry X-Men Legends II: Rise of the Apocalypse, w którym znajdziecie informacje potrzebne do ukończenia gry. Oprócz tego są tu wszystkie odpowiedzi z quizu X-Men Trivia oraz rozmaite porady, jak dobrać sobie mutanta na dalszą drogę życia.
Skrócona wersja spisu treści:
-Wstęp
-Współczynniki bazowe i umiejętności
-Dobieranie drużyny
-Co jeszcze wiedzieć wypada
-[Opis przejścia] Akt 1 cz.1
-[Opis przejścia] Akt 1 cz.2
-[Opis przejścia] Akt 1 cz.3
-[Opis przejścia] Akt 1 cz.4
-[Opis przejścia] Akt 2 cz.1
-[Opis przejścia] Akt 2 cz.2
-[Opis przejścia] Akt 2 cz.3
-[Opis przejścia] Akt 3 cz.1
-[Opis przejścia] Akt 3 cz.2
-[Opis przejścia] Akt 3 cz.3
-[Opis przejścia] Akt 3 cz.4
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 28
Informacja o grze
X-Men Legends II: Rise of Apocalypse to sequel udanej, wydanej pod koniec 2004 roku gry zaliczanej do gatunku action-RPG, będącej idealną propozycją dla miłośników komiksowych czy animowanych przygód Mutantów.
Gra X-Men Legends II: Rise of Apocalypse, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2006 roku i dostępny jest na platformach: PC, GCN, PS2, XBX, PSP. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry
X-Men Legends II
Rise of the Apocalypse
autor: Maciej „Shinobix” Kurowiak
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
X-Men Legends II: Rise of the Apocalypse – Poradnik GRY-OnLine
S P I S T R E Ś C I
Wstęp________________________________________________________________ 3
Współczynniki bazowe i umiejętności _______________________________________ 4
Dobieranie drużyny _____________________________________________________ 5
Co jeszcze wiedzieć wypada ______________________________________________ 6
Opis przejścia _________________________________________________________ 7
Akt I _______________________________________________________________ 7
Act II _____________________________________________________________ 14
Akt III ____________________________________________________________ 18
Akt IV_____________________________________________________________ 25
Akt V _____________________________________________________________ 31
Finał ______________________________________________________________ 34
X-Men Trivia__________________________________________________________ 35
Act I ______________________________________________________________ 35
Act II _____________________________________________________________ 37
Act III ____________________________________________________________ 39
Act IV _____________________________________________________________ 41
Act V _____________________________________________________________ 43
Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o.
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2
X-Men Legends II: Rise of the Apocalypse – Poradnik GRY-OnLine
Wstęp
Witam wszystkich miłośników mutantów. Jest mi bardzo miło zaprezentować Wam poradnik do gry
X-Men Legends II: Rise of the Apocalypse. W niniejszym tekście znajdziecie wszystkie informacje
potrzebne do ukończenia gry. Oprócz tego są tu wszystkie odpowiedzi z quizu X-Men Trivia
(zawarłem je w pięciu ostatnich rozdziałach) oraz rozmaite porady, jak dobrać sobie mutanta na
dalszą drogę życia. Oprócz kompletnego opisu gry oraz metod walki z poszczególnymi bossami,
poradnik zawiera też lokalizacje zdecydowanej większości przedmiotów.
Apokalipsę czas zacząć. Do boju.
Strona: 3
X-Men Legends II: Rise of the Apocalypse – Poradnik GRY-OnLine
Współczynniki bazowe i umiejętności
Każda z postaci legitymuje się różnymi zdolnościami i współczynnikami. Od tych drugich właśnie
zależy głównie siła ataku czy też żywotność postaci. Wyróżniamy cztery podstawowe współczynniki,
które z kolei modyfikują przypisane im cechy postaci. Są to:
• Body (ciało) – od wysokości tego współczynnika zależy nasza żywotności, czyli ilość
obrażeń, jakie nasza postać może otrzymać (HP);
• Focus (moc) – jest to siła psychiczna postaci, od tego współczynnika zależy, jak dużo
będziemy posiadali energii na wykonywanie specjalnych czynności (EP);
• Strike (atak) – inaczej siła fizyczna postaci oraz ilość zadawanych obrażeń (DMG);
• Speed (szybkość) – od której zależy umiejętność zarówno atakowania (ATK) jak i obrony
(DEF).
Oprócz powyższych cech mutanci posiadają też swoje cechy specjalne. Są one pogrupowane na
następujące kategorie:
• Ability (zdolność) – dodaje postaci określoną, specyficzną zdolność;
• Beam (promień) – emituje promień energii w linii prostej;
• Blast (eksplozja);
• Charge (szarża) – atak z rozbiegu;
• Debuff (wyssanie) – odebranie wrogom umiejętności;
• Melee (walka wręcz);
• Passive (cecha pasywna) – zdolność objawia się poprzez wzrost skuteczności określonej w
opisie cechy lub innych umiejętności;
• Projectile (pocisk) – pocisk o rozmaitych właściwościach;
• Radial (obszarowy – atak o działaniu obszarowym;
• Trap (pułapka) – efekt podobny do uderzenia obszarowego.
Strona: 4
X-Men Legends II: Rise of the Apocalypse – Poradnik GRY-OnLine
Dobieranie drużyny
W X-Men Legends 2 mamy do wyboru kilkanaście różnych postaci, z których możemy dowolnie
dobierać naszą drużynę. W niniejszym poradniku występuje drużyna niemal zawsze składająca się
z Magneto, Cyklopa, Storm i Wolverine’a. Nie jest to bynajmniej żadna specjalna kombinacja i
możesz dowolnie dobierać sobie towarzyszy. Generalnie nie jest to istotne, jeśli grasz na poziomie
Normal, ale wiedza poniżej może być przydatna w przypadku poziomu Hard.
Przede wszystkim pamiętaj, by w drużynie był ktoś o wysokiej zdolności Leadership. Idealnym
przykładem takiej postaci jest Magneto – jego umiejętności przydają się niezwykle często, a przy
okazji jest stosunkowo silny i żywotny. Jakby tego było mało, potrafi jeszcze latać. Resztę postaci
możesz dobrać kierując się osobistymi preferencjami lub korzystając z poniższego zestawienia
różnych grup. Dzięki takim składom otrzymasz dodatkowe bonusy, ale powtarzam, na poziomie
Normal nie ma to zwykle żadnego znaczenia.
• New X-Men (Bishop, Nightcrawler, Storm, Colossus, Wolverine, Sunfire) + 15 maks.
Health;
• Old School (Cyklop, Proffesor X, Iceman, Magneto, Jean Grey) +15 maks. Energy;
• Family Affair (Scarlet Witch, Magneto, Professor X, Juggernaut) +5 do regeneracji Health;
• Bruiser Brigade (Rogue, Colossus, Wolverine, Juggernaut) za każde K.O. +20 Energy;
• Special Ops (Nightcrawler, Deadpool, Gambit, Bishop) +5 DMG;
• Heavy Metal (Iron Man, Magneto, Colossus, Juggernaut) +10 do wszystkich
współczynników;
• Double Date (Gambit, Jean Grey, Cyklop, Rogue) +20 Health za K.O.;
• Forces of Nature (Sunfire, Magneto, Storm, Iceman) +10 do wszystkich odporności;
• New Avengers (Iron man, Scarlet Witch, Bishop, Wolverine) +10 maks. Health;
• Agile Warriors (Toad, Sunfire, Deadpool, Nightcrawler) +5 do pkt. Doświadczenia;
• Racen Knights (Iceman, Professor X, Iron Man, Deadpool) +60 gotówki po wrogach;
• Brotherhood od Evil (Magneto, Scralet Witch, Juggernaut, Toad) +5 do pkt.
Doświadczenia;
• Dark Past (Gambit, Wolverine, Deadpool, Rogue) +5 z zadanych obrażeń zamienia się w
Health.
• Age of Apocalypse (cała drużyna w nowych strojach dostępnych dopiero od połowy gry)
+100 do ataku.
Strona: 5
X-Men Legends II: Rise of the Apocalypse – Poradnik GRY-OnLine
Co jeszcze wiedzieć wypada
Przede wszystkim, w grze nie ma kompasu, dlatego w poradniku raczej nie ma mowy o tym, w
jakim kierunku pójść, by coś znaleźć. Smutnym obowiązkiem gracza jest zwiedzić cały obszar i
dokładnie węszyć po wszystkich zaułkach w poszukiwaniu forsy i przedmiotów.
Grając natkniesz się na kilka rodzajów przedmiotów. Są to:
• Techbits czyli pieniądze, za które możesz kupować u Forge’a rozmaite przedmioty;
• Health Packs – czerwone kapsułki, dzięki którym odzyskujesz żywotność;
• Energy Packs – błękitne kapsułki służące do przywracania mocy;
• Data Disc – zebranie czterech dyskietek zwiększa maksymalną ilość posiadanych kapsułek
z mocą;
• Danger Room Disc – dodatkowe misje treningowe;
• Homing Beacons – zebranie czterech w każdym etapie otwiera dodatkowy portal z
bonusowym etapem – w każdym z nich możesz znaleźć rozmaite przedmioty dla Iron
Man’a. Samego Iron Mana odblokowujesz, gdy zdobędziesz wszystkie cztery w każdym
akcie.
Gear czyli uzbrojenie osobiste: Możesz je definiować w ustawieniach parametrów postaci.
Uzbrojenie dzieli się na pas, rękawice i zbroję. Zwykle nie musisz dokładnie przepatrywać
wszystkich przedmiotów, gdyż najlepszy ustawia się na samej górze listy. Na dodatek w nawiasie,
zieloną czcionką pokazane są modyfikacje dodatnie, a czerwoną ujemne.
W każdym etapie masz swoją bazę, w której zawsze znajdziesz te same powtarzające się pomoce.
Masz więc komputer, który służy do dokładnego przeglądu misji, salę treningową (tzw. Danger
Room), X-Men Trivia czyli quiz z zestawem pytań, za które otrzymujesz punkty doświadczenia
(odpowiedzi na pytania znajdują się na końcu tego poradnika).
Strona: 6
X-Men Legends II: Rise of the Apocalypse – Poradnik GRY-OnLine
Opis przejścia
A k t I
Rozpoczynasz grę mając w drużynie składającą się
z czterech członków. Są to Magneto, Cyklop, Storm
i Wolverine. Zaznajom się ze sposobem poruszania.
Wyjdź przez jedyne otwarte drzwi. Droga jest tylko
jedna i prowadzi przez korytarz. W komnacie
nieopodal zostaniesz zaatakowany przez kilku
typów. Prawdziwa walka czeka Cię jednak dopiero
w następnym pomieszczeniu. Gdy stłuczesz już
wszystkich weź wszystkie przedmioty. Użyj
specjalnego ataku Magneto, by zlikwidować zieloną
barierę.
Za kolejnymi drzwiami napotkasz
laserowy
promień. Użyj specjalnego ataku Cyklopa. To samo
zrób z następną barierą. W oświetlonej na zielono
komnacie spotkasz kilku żołnierzy. Dalej znajdują
się działka, nie idź pod ich ogień tylko wycofaj się
do pomieszczenia i rozbij ścianę dzielącą je od
następnej komnaty. Zostaniesz zaatakowany przez
żołnierzy. To wszystko w tym etapie. Odleć X-
Jetem.
• In the Blink of an Eye
Mutantka
Strefie. Znajdź ją i zapewnij jej bezpieczeństwo.
imieniem Blink zaginęła w Martwej
! Talk to Sabretooth in the Sanctuary
Nieopodal stoi Sabretooth. Porozmawiaj z nim.
! Rescue Blink in the Dead Zone
Skieruj się przez otwartą bramę do Dead Zone. Idź
ścieżką, a po drodze zgniataj robactwo. Przy
przepaści użyj mocy Magneto, a odkryjesz mały
skrót. Idź dalej drogą (od czasu do czasu będą
pojawiać się scenki z robalami wlokącymi Blink).
Nieopodal wraku weź Atk +2 i idź ścieżką w dół. Po
chwili dotrzesz do leżącej Blink. Porozmawiaj z nią,
a otworzy portal.
Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :