Niniejszy poradnik do gry The Settlers: Narodziny Kultur zawiera opis przejścia poszczególnych misji, składających się na kampanie dla pojedynczego gracza, wraz ze wskazówkami dotyczącymi zaliczenia zadań dodatkowych oraz mapami.
Skrócona wersja spisu treści:
-[Wprowadzenie]
-[Poradnik strategiczny] Nacje
-[Poradnik strategiczny] Budynki - cz. 1
-[Poradnik strategiczny] Budynki - cz. 2
-[Poradnik strategiczny] Prowadzenie wojny
-[Opis przejścia] Misja 1- Dzień dobry
-[Opis przejścia] Mapa M01
-[Opis przejścia] Misja 2- Na zdrowie
-[Opis przejścia] Mapa M02
-[Opis przejścia] Misja 3- Smacznego
-[Opis przejścia] Mapa M03
-[Opis przejścia] Misja 4- Ahoj
-[Opis przejścia] Mapa M04
-[Opis przejścia] Misja 5- Skarabeusz
-[Opis przejścia] Mapa M05
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 27
Informacja o grze
The Settlers: Traditions Edition to kolejna odsłona serii gier strategicznych, tworzonych od początku lat 90. XX wieku przez firmę Blue Byte Software.
Gra The Settlers: Traditions Edition, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2009 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry
The Settlers:
Narodziny Kultur
autor: Robert „ochtywzyciu” Frąc
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
Producent Funatics Development, Wydawca Ubisoft, Wydawca PL Ubisoft
należą do ich prawowitych właścicieli.
(c) 2011 GRY-OnLine S.A.
The Settlers: Narodziny Kultur – Poradnik GRY-OnLine
S p i s t r e ś c i
Wprowadzenie ___________________________________________________3
Poradnik strategiczny _____________________________________________4
Nacje _____________________________________________________________________ 4
Budynki ___________________________________________________________________ 6
Prowadzenie wojny ________________________________________________________ 14
Opis przejścia __________________________________________________16
Misja 1: Dzień dobry _______________________________________________________ 16
Mapa M01 ________________________________________________________________ 18
Misja 2: Na zdrowie ________________________________________________________ 19
Mapa M02 ________________________________________________________________ 21
Misja 3: Smacznego ________________________________________________________ 22
Mapa M03 ________________________________________________________________ 25
Misja 4: Ahoj ______________________________________________________________ 26
Mapa M04 ________________________________________________________________ 29
Misja 5: Skarabeusz ________________________________________________________ 30
Mapa M05 ________________________________________________________________ 32
Misja 6: Strzały potępienia __________________________________________________ 33
Mapa M06 ________________________________________________________________ 36
Misja 7: Pustynna burza ____________________________________________________ 37
Mapa M07 ________________________________________________________________ 39
Misja 8: Gaidheal – Szkoci __________________________________________________ 40
Mapa M08 ________________________________________________________________ 42
Misja 9: Woda życia ________________________________________________________ 43
Mapa M09 ________________________________________________________________ 46
Misja 10: Rabunek i zdrada _________________________________________________ 47
Mapa M10 ________________________________________________________________ 49
Misja 11: Wyrok ___________________________________________________________ 50
Mapa M11 ________________________________________________________________ 52
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
(c) 2002-2011 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
Wydawnictwo GRY-OnLine S.A.
ul. Gabrieli Zapolskiej 16A, 30-126 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
www.gry-online.pl
Strona: 2
The Settlers: Narodziny Kultur – Poradnik GRY-OnLine
Wprowadzenie
Niniejszy poradnik do gry The Settlers: Narodziny Kultur zawiera opis przejścia poszczególnych
misji, składających się na kampanie dla pojedynczego gracza, wraz ze wskazówkami dotyczącymi
zaliczenia zadań dodatkowych oraz mapami zawierającymi położenie znaczących obiektów i
surowców. W poradniku znajdują się
różnic pomiędzy
poszczególnymi nacjami, sposobu prowadzenia działań wojennych oraz opis budynków wraz z
pomocnymi adnotacjami.
również wskazówki dotyczące
W opisie przejścia znajdują się odwołania do punktów umiejscowionych na mapach, oznaczone
zostały one kolorem zielonym.
Robert „ochtywzyciu” Frąc (www.gry-online.pl)
Strona: 3
The Settlers: Narodziny Kultur – Poradnik GRY-OnLine
Poradnik strategiczny
N a c j e
W trakcie przechodzenia kampanii będziemy mieli okazje zagrać trzema nacjami, Bawarczykami,
Egipcjanami i Szkotami. Każda z narodowości posiada swoje cechy charakterystyczne składające
się na ich mocne i słabe stron.
B a w a r c z y c y
Bawarczycy to mocno wypośrodkowana nacja, posiadają gospodarkę lepszą niż Szkoci, ale
kosztowniejszą niż Egipcjanie. Ich wojsko posiada dobrych zarówno strzelców jak i zbrojnych, koszt
produkcji obu jednostek jest umiarkowany, a garnizony mieszczą średnią ilość wojska.
Często używane bawarskie drogi automatycznie awansują do brukowanych, oznacza to, że na
każdy taki odcinek dodatkowo wysłany zostanie wół działający jak standardowy tragarz. Do
produkcji wołów wystarczy jedna hodowla wołów i studnia.
Świniarnie są dostępne tylko dla Bawarczyków, ze zboża i piwa produkują mięso. Jest to bardzo
dobre źródło pożywienia pod warunkiem, że mamy miejsce pod budowę gospodarstwa, browaru i
samej świniarni.
Bawarskim trunkiem jest piwo, do jego produkcji wymagane jest zboże i woda, wykorzystywane
jest do werbunku żołnierzy i w świniarniach przy produkcji mięsa.
E g i p c j a n i e
Egipcjanie to nacja szczycą się najlepszą gospodarką, tanią i zarazem wydajną. Ich wojsko jest
łatwe w produkcji, jednak nie mogą oni awansować zbrojnych, którzy wypadają słabo na tle innych
nacji. Zaletą ich wojska jest jego duża liczebność, łatwa do osiągnięcia oraz pojemne garnizony.
Egipskie drogi, podobnie jak bawarskie, awansują do poziomu brukowanych, każdy taki węzeł
komunikacyjny wyposażany jest w drugiego darmowego tragarza.
Egipcjanie posiadają hodowle kóz, bardzo wydajne źródło kóz oraz mleka. Na tych surowcach
oparta jest znaczna część egipskiej gospodarki. Mleko potrzebne jest do werbowania żołnierzy,
pieczenia chleba oraz produkcji serów stanowiących jedyne pożywienie górników pracujących w
kopalniach węgla. Kozy wykorzystywane są w garbarniach do produkcji skór potrzebnych do
wytwarzania łuków.
Egipcjanie, jako jedyna nacja, nie korzystają z desek do stawiania budynków, korzystają natomiast
z cegieł wytwarzanych w cegielniach, które zastępują rolę tartaków. Potrzebują jedynie wody, co
sprawia, że są wydajniejsze od swoich odpowiedników.
Dużą wadą Egipcjan jest brak możliwości stawiania leśniczówek, a potrzebują oni bali drewna do
produkcji łuków, narzędzi oraz do budowy statków. Posiadają również największe zapotrzebowanie
na sól, z której korzystają serowarnie i garbarnie.
Strona: 4
The Settlers: Narodziny Kultur – Poradnik GRY-OnLine
S z k o c i
Szkoci posiadają najsłabszą gospodarkę, ich drogi nigdy nie awansują, a rekrutacja żołnierzy
wymaga wielu surowców, których produkcja jest stosunkowo skomplikowana. Szkoccy zbrojni to
najsilniejsza jednostka bojowa w grze, nadrabiająca problemy związane z kosztownym werbunkiem
i małą pojemnością garnizonów. Szkockimi strzelcami są procarze, mało skuteczni, ale jako jedyna
jednostka wojskowa nie wymagają wcześniej wyprodukowanej broni, zamiast niej potrzebują trzy
sztuki kamienia, który bywa czasem bardziej potrzebny do stawiania budynków.
Do werbowania szkockich jednostek potrzebne są kilty, których wytwarzanie opiera się na
następujących budynkach: hodowla owiec, studnia, chata pasterza oraz tkalnia. Cały proces
produkcji kiltów nie pochłania cennych surowców, ale wymaga czterech budynków i czterech
cennych sztuk narzędzi.
Szkockim trunkiem jest whisky, wykorzystywana jedynie do werbowania żołnierzy.
Szkoci produkują mięso w masarniach z wykorzystaniem soli i nie potrzebują skór, dlatego też nie
posiadają możliwości wybudowania chaty myśliwego.
Strona: 5
The Settlers: Narodziny Kultur – Poradnik GRY-OnLine
M a ł e B u d y n k i
B u d y n k i
Chata drwala – służy do pozyskiwania bali drewna przez wycinkę drzew, jest to
również doskonałe narzędzie do oczyszczania z drzew terenu pod większe
budynki.
Leśniczówka – służy do sadzenia drzew, wraz z chatą drwala stanowi
niekończące się źródło bali drewna.
Budynek niedostępny dla Egipcjan.
Kamieniołom – służy do wydobywania kamienia z powierzchniowych złóż
granitu. Kamieniołom warto zburzyć zaraz po tym jak skończy wydobywać
surowce, odzyskamy w ten sposób cenne (zwłaszcza na początku) narzędzia.
Chata rybaka – dostarcza ryb, musi być postawiona blisko wody. Jest tanim
sposobem pozyskiwania pożywienia, ale mało wydajnym.
Chata myśliwego – służy do pozyskiwania surowców z dzikiej zwierzyny i musi
być postawiona blisko niej. Niektóre miejsce gdzie kręcą się zwierzęta można
szybko wyeksploatować inne stanowią niewyczerpalne źródło. Bawarczycy
pozyskują z chaty myśliwego skóry natomiast Egipcjanie mięso.
Budynek jest niedostępny dla Szkotów.
Studnia – dostarcza wodę, może być postawiona w dowolnym miejscu, ale
najlepiej stawiać je w najbliższym sąsiedztwie zakładów potrzebujących wody.
Strona: 6
The Settlers: Narodziny Kultur – Poradnik GRY-OnLine
Chata geologa - służy do odkrywania rodzaju oraz zasobności podziemnych złóż
surowców. Proces odkrywania może potrwać, warto więc postawić ją z
wyprzedzeniem. Gdy spełni swoje zadania można ją zburzyć i odzyskać
narzędzia, należy jednak pamiętać, że tabliczki z informacją o odkrytych
minerałach szybko znikają, zaleca się więc postawienie odpowiednich kopalni od
razu, jeśli nie chcemy ich w tym momencie budować, wystarczy nie
doprowadzać do nich drogi. Pozostawienie chaty geologa przy działających
kopalniach pozwoli na monitorowanie ilości surowców pozostałych do wydobycia.
Ambona – jest budynkiem zwiadowczym odsłania mgłę wojny, ale nie poszerza
granic.
jest budynkiem militarnym odsłaniającym mgłę wojny
Posterunek –
i
poszerzającym granice naszego terytorium. Posterunek jest tani i świetnie
nadaje się do poszerzania granic z dala do przeciwników, jego niewielka
pojemność sprawia, że stanowi on marną linie obrony. Posterunek można
rozbudować pod warunkiem, że miejsce, w którym stoi, na to pozwala.
Szkocki posterunek mieści 2 żołnierzy.
Bawarski posterunek mieści 3 żołnierzy.
Egipski posterunek mieści 4 żołnierzy.
Hodowla owiec – budynek dostępny tylko Szkotom, hodowane są w nim owce,
które po schwytaniu przez pasterza nadają się do dalszej obróbki.
Chata pasterza – budynek dostępny tylko Szkotom, pracujący w niej pasterz
łapie owieczki i przetwarza je w owce nadające się do dalszej obróbki. Działa na
podobnej zasadzie co myśliwy, tylko w tym przypadku źródłem zwierzyny jest
hodowla owiec.
Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :