Poradnik do gry 'Mass Effect' zawiera opis przejścia całej gry, zarówno wątku głównego, jak i zadań pobocznych (tzw. przydziałów), a także informacje na temat eksploracji kosmosu z zaznaczeniem minerałów i innych przedmiotów, które można kolekcjonować.
Skrócona wersja spisu treści:
-Wstęp
-Bohater
-Moralność w Mass Effect
-Perswazja
-Istotne talenty
-Przedmioty
-Producenci sprzętu
-Walka
-Poziom trudności
-Uwagi końcowe
-[1. Prolog] Normandia
-[2. Eden Prime] Powierzchnia
-[2. Eden Prime] Port
-[3. Cytadela] Opis
-[3. Cytadela] Mapy - Prezydium, Wieża, Akademia SOC
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 82
Informacja o grze
Mass Effect to rozbudowana produkcja z gatunku RPG z licznymi elementami gry akcji, za której przygotowanie odpowiadają pracownicy studia BioWare (twórcy popularnych i uznanych serii Baldur's Gate, Neverwinter Nights czy Star Wars: Knights of the Old Repu
Gra Mass Effect, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2007 roku i dostępny jest na platformach: Xbox 360, PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry
Mass Effect
(zawiera dodatek Bring Down the Sky)
autorzy:
Artur „Metatron” Falkowski Mikołaj „Mikas” Królewski
(c) 2007 GRY-OnLine sp. z o.o.
Producent BioWare Corporation, Wydawca Microsoft Game Studios, Wydawca PL CD Projekt
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
Mass Effect – Poradnik GRY-OnLine
S p i s t r e ś c i
Wstęp_________________________________________________________ 4
Na dobry początek _______________________________________________ 5
Bohater ____________________________________________________________________ 5
Moralność w Mass Effect ____________________________________________________ 10
Perswazja _________________________________________________________________ 12
Istotne talenty_____________________________________________________________ 13
Przedmioty ________________________________________________________________ 14
Producenci sprzętu _________________________________________________________ 15
Walka ____________________________________________________________________ 16
Poziom trudności___________________________________________________________ 17
Uwagi końcowe ____________________________________________________________ 17
1.Prolog ______________________________________________________ 18
2. Eden Prime__________________________________________________ 19
3. Cytadela ____________________________________________________ 23
4. Normandia __________________________________________________ 40
5. Therum – Liara T’Soni _________________________________________ 45
5.1. Powierzchnia __________________________________________________________ 45
5.2. Wejście do ruin ________________________________________________________ 48
5.3. Ruiny _________________________________________________________________ 51
6. Feros ______________________________________________________ 55
6.1. Nadzieja Zhu __________________________________________________________ 55
6.2. Niebostrada ___________________________________________________________ 62
6.3 ExoGeni _______________________________________________________________ 65
6.4. Powrót do Nadziei Zhu __________________________________________________ 70
6.5. Torian ________________________________________________________________ 71
7. Noveria_____________________________________________________ 77
7.1. Port Hanshan __________________________________________________________ 77
7.2. Droga na Szczyt 15 _____________________________________________________ 87
7.3. Szczyt 15 – Droga na Stację Szczelinową __________________________________ 90
7.4 Stacja Szczelinowa i underlaby __________________________________________ 101
8. Powrót na Cytadelę __________________________________________ 108
9. Virmir _____________________________________________________ 115
9.1. Dojazd do obozu salarian_______________________________________________ 115
9.2. Atak na bazę__________________________________________________________ 118
9.3. Baza - eksploracja _____________________________________________________ 120
10. Cytadela raz jeszcze_________________________________________ 129
11. Ilos______________________________________________________ 133
12. Ostateczna bitwa ___________________________________________ 139
12.1. Droga na Wieżę ______________________________________________________ 139
12.2. Ostateczna konfrontacja ______________________________________________ 143
13. Niezbadany świat ___________________________________________ 145
13.0. Informacje wstępne __________________________________________________ 145
13.1. Argos Rho ___________________________________________________________ 146
13.2. Mgławica Armstronga_________________________________________________ 150
13.3. Artemis Tau _________________________________________________________ 156
13.4. Attican Beta _________________________________________________________ 160
13.5. Gromada Exodus _____________________________________________________ 163
13.6. Gemini Sigma________________________________________________________ 164
13.7. Hades Gamma _______________________________________________________ 166
13.8. Hawking Eta _________________________________________________________ 172
13.9. Mgławica Końskiego Łba ______________________________________________ 174
13.10. Pogranicze Keplera__________________________________________________ 177
13.11. Gromada lokalna ____________________________________________________ 179
13.12. Rdzawe Morze ______________________________________________________ 181
Strona: 2
Mass Effect – Poradnik GRY-OnLine
13.13. Pangea ____________________________________________________________ 185
13.13. Sentry Omega ______________________________________________________ 186
13.14. Styx Theta _________________________________________________________ 187
13.15. Mgławica Węża _____________________________________________________ 189
13.16. Gromada Vogayer (Podróżnik) ________________________________________ 190
14. Misje związane z pochodzeniem________________________________ 195
15. Misje zbierackie ____________________________________________ 197
16. Osiągnięcia (Achievementy) __________________________________ 204
17. Bring Down the Sky _________________________________________ 208
17.1. Part 1: The Baseball of The Gods _______________________________________ 208
17.2. Part 2: Hope you got some really big stoppers ___________________________ 209
17.3. Part 3: Seeing the Sights ______________________________________________ 210
Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
(c) 2002-2007 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 3
Mass Effect – Poradnik GRY-OnLine
Wstęp
Oddajemy w Wasze ręce uaktualniony poradnik do gry Mass Effect. Znajdziecie w nim dokładną
solucję zarówno wątku głównego, jak i zadań pobocznych (tzw. przydziałów). W tekście
uwzględniono również rozwiązanie pierwszego rozszerzenia o nazwie Bring Down the Sky.
W przypadku misji, które można skończyć na parę sposobów, starałem się podać różne
rozwiązania, które albo utwierdzą naszego bohatera w idealizmie, albo uczynią z niego renegata.
Sporo uwagi poświęciłem również eksploracji kosmosu z zaznaczeniem minerałów i innych
przedmiotów, które możemy zbierać do naszej kolekcji.
Mass Effect został tak zaplanowany, że nie da się odkryć wszystkich jego sekretów po
jednokrotnym ukończeniu gry. Zachęcam więc do eksperymentowania, sprawdzania różnych
postaci, prowadzenia różnych wątków miłosnych i przekonania się na własnej skórze, komu jest
lepiej w życiu – idealiście czy renegatowi.
Życzymy miłej zabawy!
Strona: 4
Mass Effect – Poradnik GRY-OnLine
Na dobry początek
Zanim rozpoczniecie rozgrywkę i na dobre zanurzycie się w świat Mass Effect, proponuję zapoznać
się z kilkoma uwagami na początek.
B o h a t e r
Nie będę sugerował gry konkretną klasą postaci, ponieważ i tak przez większość czasu podróżuje
się w drużynie, więc to, czego nasz bohater nie potrafi, będzie można uzupełnić talentami
towarzyszy. Najlepiej wybrać którąś z klas podstawowych, wyspecjalizowanych w konkretnej grupie
umiejętności: żołnierza, adepta, bądź technika. Tylko oni mogą osiągnąć prawdziwe mistrzostwo w
danej dziedzinie, klasy mieszane są bardziej wszechstronne, ale odbija się to na ograniczeniu
rozwoju.
W trakcie przypisywania punktów na rozwój poszczególnych umiejętności warto pamiętać o
skoncentrowaniu się na wybranych specjalizacjach zamiast rozdzielać punkty po równi. Dzięki temu
dość szybko stworzymy silną postać. Ta sama zasada dotyczy pozostałych członków drużyny.
Lepiej jest zrobić trzech specjalistów z różnych dziedzin niż trzech ogólnie rozwiniętych.
Dla lepszej orientacji w tematyce dostępnych klas postaci, poniżej zamieszczam listę umiejętności,
które dostępne są dla każdej z nich.
Ż o ł n i e r z
Talenty
Karabiny szturmowe
Szkolenie szturmowe
Pancerz bojowy
Pierwsza pomoc
Zdrowie
Pistolety
Strzelby
Karabiny snajperskie
Urok
Zastraszanie
Szkolenie Widma
Żołnierz
Żołnierz uderzeniowy (dostępny po ukończeniu misji
13.11.1.1. Zbuntowana WI)
Komandos (dostępny po ukończeniu misji 13.11.1.1.
Zbuntowana WI)
Strona: 5
Umiejętności
Fala ognia
Przypływ adrenaliny
Wzmocnienie tarczy
Pierwsza pomoc
Niewrażliwość
Strzelec wyborowy
Rzeź
Zabójstwo
Zniżka w sklepach
Zmotywowany nabywca
Jedność
-
-
-
Mass Effect – Poradnik GRY-OnLine
I nż y n i e r
Talenty
Pancerz podstawowy
Redukcja
Deszfracja
Pierwsza pomoc
Elektronika
Medycyna
Pistolety
Hakowanie
Urok
Zastraszanie
Szkolenie Widma
Inżynier
Agent (dostępny po ukończeniu misji 13.11.1.1.
Zbuntowana WI)
Medyk (dostępny po ukończeniu misji 13.11.1.1.
Zbuntowana WI)
A d e p t
Talenty
Bariera
Pancerz podstawowy
Podniesienie
Pistolety
Osobliwość
Zastój
Rzut
Odkształcenie
Urok
Zastraszanie
Szkolenie Widma
Adept
Bastion (dostępny po ukończeniu misji 13.11.1.1.
Zbuntowana WI)
Nemesis (dostępny po ukończeniu misji 13.11.1.1.
Zbuntowana WI)
Strona: 6
Umiejętności
Wzmocnienie tarczy
Redukcja
Sabotaż
Pierwsza pomoc
Przeładowanie
Porażenie nerwowe
Strzelec wyborowy
Hakowanie SI
Zniżka w sklepach
Zmotywowany nabywca
Jedność
-
-
-
Umiejętności
Bariera
Wzmocnienie tarczy
Podniesienie
Strzelec wyborowy
Osobliwość
Zastój
Rzut
Odkształcenie
Zniżka w sklepach
Zmotywowany nabywca
Jedność
-
-
-
Mass Effect – Poradnik GRY-OnLine
S z p i e g
Talenty
Redukcja
Deszyfracja
Elektronika
Pierwsza pomoc
Zdrowie
Pistolety
Karabiny snajperskie
Pancerz taktyczny
Urok
Zastraszanie
Szkolenie Widma
Szpieg
Komandos (dostępny po ukończeniu misji 13.11.1.1.
Zbuntowana WI)
Agent (dostępny po ukończeniu misji 13.11.1.1.
Zbuntowana WI)
S t r a ż n i k
Talenty
Bariera
Deszyfracja
Elektronika
Pierwsza pomoc
Podniesienie
Medycyna
Zastój
Rzut
Urok
Zastraszanie
Szkolenie Widma
Strażnik
Bastion (dostępny po ukończeniu misji 13.11.1.1.
Zbuntowana WI)
Medyk (dostępny po ukończeniu misji 13.11.1.1.
Zbuntowana WI)
Strona: 7
Umiejętności
Redukcja
Sabotaż
Przeładowanie
Pierwsza pomoc
Niewrażliwość
Strzelec wyborowy
Zabójstwo
Wzmocnienie tarczy
Zniżka w sklepach
Zmotywowany nabywca
Jedność
-
-
-
Umiejętności
Bariera
Sabotaż
Przeładowanie
Pierwsza pomoc
Podniesienie
Porażenie nerwowe
Zastój
Rzut
Zniżka w sklepach
Zmotywowany nabywca
Jedność
-
-
-
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :