
Autor: | Praca zbiorowa | Liczba stron: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza „Impuls” | Język publikacji: | polski |
ISBN: | 978-837-850-465-8 | Rok wydania: | 2013 |
Kategoria: | ebooki >> naukowe i akademickie >> psychologia |
„Współczesna psychologia mediów. Nowe problemy i perspektywy badawcze” to publikacja, w której zaprezentowano wyraźną cezurę pomiędzy okresem, kiedy psycholodzy zajmowali się wyłącznie efektem bądź wpływem mediów i prowadzili badania nad klasycznymi mediami, takimi jak film, radio i telewizja, a okresem, w którym coraz większego znaczenia nabierają w naszym życiu nowe media i technologie, wdzierające się ekspansywnie w przestrzeń prywatną, społeczną i publiczną.
Autorzy wyboru zaproponowali Czytelnikom refleksję nad rolą psychologii w kontekście kontaktu człowieka z mediami (głównie telewizją i internetem) oraz nowymi technologiami. W tomie znajdują się zarówno artykuły teoretyczne, wprowadzające w problematykę, jak i odnoszące się do zagadnień szczegółowych, analizujące określone zjawiska i problemy. Autorami tekstów są głównie psycholodzy, reprezentujący różne ośrodki naukowe z całej Polski.