Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00040 004018 21773126 na godz. na dobę w sumie

Tworzenie gier 2D i 3D w języku Turbo Pascal - książka

Tworzenie gier 2D i 3D w języku Turbo Pascal - książka
Tworzenie gier 2D i 3D w języku Turbo Pascal - książka
Piotr Besta
Helion
Książka 'Tworzenie gier 2D i 3D w języku Turbo Pascal' Piotra Besty skierowana jest do szerokiego grona początkujących programistów, dopiero rozpoczynających swoją wielką przygodę z komputerem. Nie oznacza to, że z książki nie mogą skorzystać doskonale znające Turbo Pascala. Każdy, kto kiedykolwiek grał w gry komputerowe, zapragnął z pewnością stworzyć własną, idealną grę. Dzięki tej książce osoby te będą mogły spełnić swoje marzenia w profesjonalny sposób. Rozpoczynając czytanie książki nie musisz podsiać doświadczenia w pisaniu programów, wszystkiego dowiesz się, czytając kolejne rozdziały, a zgromadzona wiedza oraz doświadczenie pozwoli na szybkie rozpoczęcie samodzielnych prac nad dowolną grą. Książka w szczegółowy sposób wyjaśnia proces i sposoby wyświetlania grafiki w grach, tajemnice oraz sztuczki w nich zastosowane. Poznasz techniki wprawiania w ruch grafiki dwu- i trójwymiarowej. Nauczysz się tworzyć grafikę spotykaną w grach typu RTS i FPP. Poznasz podstawy szybkiego języka programowania, jakim jest Assembler. A po ukończeniu książki śmiało będziesz mógł przystąpić do tworzenia takich gier jak Settlers, Quake, Dune, StarCraft, Descent i im podobnych. Musisz jednak wykazać się niebywałą determinacją i poświęceniem -- i tego między innymi nauczy cię ta książka.
Wszystkie kategorie Tylko komputery i informatyka Tylko pozostałe kategorie
Książki podobne do wybranej publikacji
Turbo Pascal. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie II - książka
Turbo Pascal. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie II - książka
Andrzej Kierzkowski
Helion

Turbo Pascal, pomimo swojego 'podeszłego' wieku cały czas uważany jest za doskonały język programowania dla celów dydaktycznych. Jego czytelna i prosta składnia, niewielki zestaw słów kluczowych i spore możliwości czynią go idealną platformą dla początkujących. Opanowanie Turbo Pascala nie tylko ułatwi poznawanie innych języków programowania, ale, co znacznie ważniejsze, nauczy myślenia algorytmicznego...

Praktyczny kurs Turbo Pascala. Wydanie IV - książka
Praktyczny kurs Turbo Pascala. Wydanie IV - książka
Tomasz M. Sadowski
Helion

Turbo Pascal nie jest wprawdzie powszechnie używany przy pisaniu profesjonalnych aplikacji, stanowi jednak wspaniałą propozycję dla początkujących programistów. Dzięki Pascalowi możesz zacząć szybko pisać własne programy, ucząc się jednocześnie poprawnego programowania strukturalnego i obiektowego.

'Praktyczny kurs Turbo Pascala' to książka przeznaczona dla wszystkich tych, którzy chcieliby wykorzystać praktyczne aspekty programowania...

Po prostu 3ds max 5 - książka
Po prostu 3ds max 5 - książka
Michele Matossian
Helion

3ds max jest jednym z najbardziej zaawansowanych i najpopularniejszych programów do obróbki i tworzenia grafiki trójwymiarowej dostępnych obecnie na rynku. Znajduje on zastosowanie w najróżniejszych przedsięwzięciach artystycznych i komercyjnych; między innymi w architekturze, grach komputerowych, produkcjach filmowych, publikacjach internetowych, wizualizacjach medycznych i naukowych, projektowaniu rzeczywistości wirtualnej oraz w sztukach...

Turbo Pascal. Poradnik dla nauczyciela - książka
Turbo Pascal. Poradnik dla nauczyciela - książka
Andrzej Kierzkowski, Tomasz M. Sadowski
Helion

Nieoceniona pomoc i przewodnik dla nauczycieli informatyki

W świecie profesjonalnych programistów królują języki C++ i Java, ale Turbo Pascal nadal pozostaje najpopularniejszym językiem w nauczaniu informatyki. Napisane w Pascalu programy są łatwe do analizowania i objaśniania, a przede wszystkim doskonale nadają się do przedstawiania metod rozwiązywania zagadnień informatycznych, czyli do tworzenia algorytmów...

3ds max 9. Ćwiczenia praktyczne - książka
3ds max 9. Ćwiczenia praktyczne - książka
Joanna Pasek
Helion

3ds max od wielu lat jest jednym z najpopularniejszych programów do tworzenia trójwymiarowych animacji i grafiki. Ogromne możliwości dostępne w najnowszej, dziewiątej wersji sprawiają, że aplikacja ta jest często wykorzystywana przez twórców gier komputerowych oraz grafików pracujących w branży filmowej i telewizyjnej. Jednak intuicyjny i przyjazny interfejs pozwala tworzyć efektowne grafiki i animacje nawet osobom rozpoczynającym...

Turbo Pascal. Leksykon kieszonkowy - książka
Turbo Pascal. Leksykon kieszonkowy - książka
Jan Zahorski, Andrzej Orłowski
Helion

Turbo Pascal, mimo tego, że może być uważany za weterana na rynku języków programowania, nadal cieszy się sporą popularnością, szczególnie wśród osób poznających podstawy samodzielnego tworzenia aplikacji. Prosta i czytelna składnia, spore możliwości i sprawdzone środowiska programistyczne to przyczyny powodzenia Turbo Pascala. Za poznawaniem tego języka przemawia również fakt wykorzystywania jego nieco bardziej rozbudowanej...

Grafika 3D czasu rzeczywistego - ebook/epub
Grafika 3D czasu rzeczywistego - ebook/epub
Jacek Matulewski
Wydawnictwo Naukowe PWN
Przedmiotem książki jest OpenGL, czyli popularny interfejs programistyczny służący do tworzenia aplikacji z grafiką 3D. W ostatnich dwóch latach został on całkowicie zreformowany, w efekcie czego większość książek i materiałów na jego temat stała się nieaktualna. W publikacji przedstawione są nowe wersje OpenGL (od wersji 3.3 wzwyż) w sposób odpowiedni zarówno dla początkujących programistów grafiki 3D...
Turbo Pascal. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami - książka
Turbo Pascal. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami - książka
Mirosław J. Kubiak
Helion

Turbo Pascal w analizie konkretnych przykładów

  • Proste operacje wejścia/wyjścia
  • Tablice, iteracje oraz instrukcje warunkowe
  • Programowanie obiektowe i pliki tekstowe

Turbo Pascal to wciąż popularny proceduralny język programowania, który doskonale nadaje się do nauki programowania strukturalnego. Dobry programista, student lub nauczyciel informatyki, a także każdy człowiek zainteresowany programowaniem powinien znać podstawy tego...



HTML5. Tworzenie gier - książka
HTML5. Tworzenie gier - książka
Jacob Seidelin
Helion

Już dziś zacznij tworzyć gry w HTML5!

Możliwości nowej odsłony języka HTML są nieprawdopodobne. Jego potencjał można wykorzystać do tworzenia atrakcyjnych stron WWW, funkcjonalnych aplikacji oraz... gier! Ten język świetnie sprawdza się nawet w takiej roli. WebGL, JavaScript oraz CSS3 pozwolą Ci rozwinąć skrzydła. Już dziś możesz podjąć wyzwanie i wraz z autorem tej wspaniałej książki stworzyć swoją pierwszą grę...


Triki najlepszych programistów gier 3D. Vademecum profesjonalisty - książka
Triki najlepszych programistów gier 3D. Vademecum profesjonalisty - książka
Andre LaMothe
Helion

Swoje triki zdradzą Ci prawdziwi guru ze świata twórców gier

Tworzenie gier 3D wymaga opanowania nie tylko języka programowania, ale także wielu innych dziedzin wiedzy -- analizy matematycznej, rachunku macierzowego i wektorowego oraz geometrii. Oczywiście każda z tych nauk została już opisana w dziesiątkach tomów. Książka, którą trzymasz w ręce, zawiera wszystkie informacje niezbędne do stworzenia gry 3D działającej w środowisku...


Praktyczny kurs Delphi - książka
Praktyczny kurs Delphi - książka
Tomasz M. Sadowski
Helion
Tomasz Sadowski, autor wielokrotnie wznawianego, podręcznika 'Praktyczny kurs Turbo Pascala', zaprasza Cię tym razem do krainy Delphi. Delphi to system szybkiego tworzenia aplikacji (RAD), w którym programy w dużym stopniu buduje się z gotowych komponentów. O ile Turbo Pascal używany jest głównie w dydaktyce informatyki, o tyle Delphi jest stale rozwijanym i szeroko rozpowszechnionym środowiskiem programistycznym...

ABC Delphi 7 - książka
ABC Delphi 7 - książka
Andrzej Daniluk
Helion
Delphi 7 jest kolejną wersją najpopularniejszego zintegrowanego środowiska programowania typu RAD dla platformy Windows. Delphi 7, współpracując z Kyliksem firmy Borland - pierwszym środowiskiem programistycznym RAD dla Linuksa - sprawia, że możliwości wykorzystania Delphi przez osoby znające język Object Pascal znacznie wzrastają. Dzięki prostocie obsługi i zaletom wzorowanego na Pascalu języka Object Pascal...

Delphi 6. Ćwiczenia praktyczne - książka
Delphi 6. Ćwiczenia praktyczne - książka
Adam Boduch
Helion
Tysiące programistów na całym świecie używa Delphi do tworzenia programów w systemie Windows. Wygodne środowisko programistyczne, bogata biblioteka gotowych modułów oraz prostota obsługi wzorowanego na Pascalu języka ObjectPascal to niezaprzeczalne atuty Delphi.

'Delphi 6. Ćwiczenia praktyczne' to książka, która pozwoli Ci w szybkim tempie opanować podstawowy warsztat programisty i rozpocząć tworzenie pierwszych aplikacji...

J2ME. Tworzenie gier - książka
J2ME. Tworzenie gier - książka
Janusz Grzyb
Helion

Stwórz własną grę do telefonu komórkowego

  • Poznaj technologię J2ME
  • Zaprojektuj interfejs użytkownika dla gry
  • Zaimplementuj mechanizmy wyświetlania grafiki 3D

Współczesne telefony komórkowe przestały być urządzeniami wykorzystywanymi wyłącznie do prowadzenia rozmów i wysyłania wiadomości SMS. Można je dziś stosować do wielu innych celów -- pełnią rolę notatników...

Praktyczny kurs Visual Basic .NET - książka
Praktyczny kurs Visual Basic .NET - książka
Bogdan Czogalik
Helion

Visual Basic .NET -- jeden z najbardziej uniwersalnych i popularnych języków programowania -- służy do tworzenia wszelkiego rodzaju programów: edytorów tekstu i grafiki, aplikacji internetowych działających w przeglądarkach, baz danych, gier i wielu innych. Utworzone w języku Visual Basic .NET programy można uruchamiać nie tylko w tradycyjnych komputerach stacjonarnych i przenośnych, ale także w palmtopach...

OpenGL. Księga eksperta. Wydanie III - książka
OpenGL. Księga eksperta. Wydanie III - książka
Richard S. Wright Jr., Benjamin Lipchak
Helion

Poznaj tajniki programowania realistycznej grafiki 3D

  • Stwórz i animuj obiekty trójwymiarowe
  • Wykorzystaj mechanizmy renderingu na platformach Windows, Mac OS i Linux
  • Zastosuj w swoich projektach algorytmy sprzętowego wspomagania wyświetlania grafiki 3D

OpenGL to platforma programistyczna do tworzenia grafiki trójwymiarowej. Tworzące ją mechanizmy zostały opracowane ponad 20 lat temu w firmie Silicon Graphics i spowodowały prawdziwą...


C++ Builder 6 dla każdego - książka
C++ Builder 6 dla każdego - książka
Kent Reisdorph
Helion

C++Builder należy do systemów błyskawicznego projektowania aplikacji (ang. RAD - Rapid Application Development) i jak sama nazwa wskazuje, przeznaczony jest do tworzenia programów w języku C++. Wykorzystując to narzędzie, możesz efektywnie i szybko konstruować 32-bitowe programy pracujące w trybie graficznym bądź tekstowym pod kontrolą systemu Windows.

Książka ta poprowadzi Cię przez zagadnienia związane z programowaniem w systemie...

Pascal. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie III - książka
Pascal. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie III - książka
Andrzej Kierzkowski
Helion
  • Naucz się myśleć jak programista
  • Poznaj podstawy Pascala
  • Dowiedz się, jak tworzyć dobre programy

Język Pascal - prostszy, niż przypuszczasz!

Choć popularny Turbo Pascal powstał niemal trzy dekady temu, a historia samego Pascala liczy sobie już ponad czterdzieści lat, nadal jest on jednym z najpopularniejszych języków programowania strukturalnego. Nie tylko dlatego, że wiele napisanych w nim programów działa po dziś dzień i w dalszym...

Turbo Pascal i Borland C++. Przykłady. Wydanie II - książka
Turbo Pascal i Borland C++. Przykłady. Wydanie II - książka
Kazimierz Jakubczyk
Helion

Doskonały wstęp do przygody z programowaniem

Środowiska programistyczne Turbo Pascal i Borland C++ mimo swojego wieku nadal są powszechnie wykorzystywane podczas nauki podstaw programowania. Oczywiście do nauki można również wykorzystać dostępne obecnie doskonałe środowiska wizualne, lecz podstawy języka łatwiej jest opanować, posługując się prostszym narzędziem. Turbo Pascal i Borland C++ są proste w obsłudze...

C++ dla każdego - książka
C++ dla każdego - książka
Jesse Liberty
Helion
Materiał zawarty w tej książce to podstawowe zagadnienia i koncepcje związane z programowaniem w C++, tak więc nie musisz posiadać żadnego doświadczenia w programowaniu w tym języku. Liczne przykłady składni oraz szczegółowa analiza kodu stanowią doskonały przewodnik na początku podróży, której celem jest opanowanie programowania w języku C++. Bez względu na to, czy jesteś początkujący...

Cyfrowe oświetlenie i rendering. Wydanie II - książka
Cyfrowe oświetlenie i rendering. Wydanie II - książka
Jeremy Birn
Helion

Naucz się manipulować oświetleniem i twórz profesjonalne grafiki

  • Poznaj zaawansowane techniki renderingu
  • Zrozum właściwości światła
  • Korzystaj z rozwiązań stosowanych przez profesjonalistów

Jeśli chcesz tworzyć perfekcyjne renderingi, musisz nauczyć się panować nad szczegółami. Tworzenie realistycznych grafik wymaga uwzględnienia licznych właściwości światła i to niezależnie od używanych narzędzi...

Po prostu Maya 4 - książka
Po prostu Maya 4 - książka
Danny Riddell, Andrew S. Britt
Helion
Maya firmy Alias|Wavefront to profesjonalny program 3D odpowiedzialny za ożywienie lub wprawienie w ruch bardzo wielu trójwymiarowych postaci, zwierząt, roślin, pojazdów oraz maszyn spotykanych dzisiaj w filmach i grach. Jeśli tylko masz zamiar stworzyć wijące się strąki, realistyczne wizualizacje medyczne lub artystyczne sceny, Maya skutecznie pomoże Ci uzyskać żądany wygląd oraz nastrój...

OpenGL. Programowanie gier - książka
OpenGL. Programowanie gier - książka
Kevin Hawkins, Dave Astle
Helion
Coraz szybsze procesory, coraz wydajniejsze karty graficzne -- wszystko to powoduje, że programiści gier komputerowych potrafią kreować własne, wirtualne i trójwymiarowe światy, przyciągające gracza bogactwem szczegółów i drobiazgowym odwzorowaniem rzeczywistości (lub wyobraźni twórcy). Tworzenie tak zaawansowanych i skomplikowanych gier nie byłoby możliwe bez bibliotek graficznych...

Hello Scratch! Napisz swoją pierwszą grę i ucz się programowania - książka
Hello Scratch! Napisz swoją pierwszą grę i ucz się programowania - książka
Melissa Ford, Sadie Ford, Gabriel Ford
Helion

Programowanie i gry komputerowe mają ze sobą wiele wspólnego. Są interesujące, wciągające oraz dają mnóstwo radości i satysfakcji. A przede wszystkim są znakomitą zabawą dla każdego bystrego dzieciaka, nawet jeśli ten dzieciak ma osiem lat i dopiero co opanował sztukę czytania. Naturalnie, dla tak młodych adeptów sztuki kodowania potrzebne jest specjalne środowisko, właśnie takie jak Scratch - język programowania dla dzieci...

Efekty graficzne i animowane dla aplikacji Desktop Java. Tworzenie atrakcyjnych programów - książka
Efekty graficzne i animowane dla aplikacji Desktop Java. Tworzenie atrakcyjnych programów - książka
Chet Haase, Romain Guy
Helion

Poznaj tajniki tworzenia efektownych, a jednocześnie funkcjonalnych aplikacji, które przyciągają rzesze klientów

  • Jak tworzyć obrazy i wykorzystywać je w aplikacjach?
  • Jak sterować działaniem animacji?
  • Jak korzystać z grafiki pulpitu dla języka Java?

Informatyka jest dziedziną, która rozwija się w naprawdę szalonym tempie, a użytkownicy komputerów i konsumenci stawiają coraz większe wymagania wszelkim jej produktom...

OpenGL. Księga eksperta. Wydanie V - książka
OpenGL. Księga eksperta. Wydanie V - książka
Nicholas Haemel, Graham Sellers, Benjamin Lipchak
Helion

Dowiedz się, jak tworzyć zapierające dech w piersiach gry 3D i efektowne, trójwymiarowe wizualizacje!

  • Jak sprawnie tworzyć podstawowe obiekty, oświetlać je i cieniować?
  • Jak napisać własne programy, korzystając z biblioteki OpenGL i języka GLSL?
  • Jak programować grafikę na urządzenia przenośne, takie jak iPhone, iPod czy iPad?

Po prawie dwudziestu latach na rynku biblioteka OpenGL jest dziś wiodącym API w dziedzinie programowania...

Java. Tworzenie gier - książka
Java. Tworzenie gier - książka
David Brackeen, Bret Barker, Laurence Vanhelsuwe
Helion

Wykorzystaj do tworzenia gier
najpopularniejszy język programowania ery internetu

Java jest nowoczesnym i prostym językiem programowania zorientowanym obiektowo. Trudno nie doceniać jej zalet -- czytelna i zrozumiała składnia, uniwersalny, niezależny od platformy kod i przede wszystkich bezpłatny dostęp do doskonałych narzędzi programistycznych. Javę doceniło już wielu twórców oprogramowania...

Turbo Pascal i Borland C++. Przykłady - książka
Turbo Pascal i Borland C++. Przykłady - książka
Kazimierz Jakubczyk
Helion
Książka ta adresowana jest do czytelników, którzy rozpoczęli lub właśnie rozpoczynają swoją przygodę z programowaniem. Zawiera ona szereg przykładowych programów napisanych zgodnie z zasadami dobrego stylu programowania. Wszystkie stworzone zostały w dwóch wersjach: w Turbo Pascalu i C++. Dlatego książka ta jest szczególnie polecana osobom, które już potrafią programować w Pascalu i chcą zapoznać się z językiem C++...

Adobe Illustrator CS3/CS3 PL. Ćwiczenia praktyczne - książka
Adobe Illustrator CS3/CS3 PL. Ćwiczenia praktyczne - książka
Aleksandra Tomaszewska-Adamarek
Helion

Zdobądź praktyczną wiedzę, jak tworzyć profesjonalną grafikę!

  • Jak pracować na warstwach?
  • Jak nakładać atrybuty i efekty?
  • Jak definiować zaawansowane opcje projektu?

Adobe Illustrator CS3 to jeden z najpopularniejszych programów do tworzenia grafiki wektorowej przygotowywanej do druku, dla potrzeb internetu, urządzeń mobilnych i animacji. Program obsługuje zaawansowane funkcje edytorskie (m...

Java. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami - książka
Java. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami - książka
Mirosław J. Kubiak
Helion

Java w analizie konkretnych przykładów

  • Proste operacje wejścia/wyjścia
  • Tablice oraz iteracje
  • Programowanie obiektowe i pliki tekstowe

Java to jeden z najważniejszych używanych obecnie obiektowych języków programowania. Do jego największych zalet należą łatwe przenoszenie programów między platformami i możliwość stosowania na urządzeniach przenośnych. Dobry programista, student lub nauczyciel informatyki...



C++Builder i Turbo C++. Podstawy - książka
C++Builder i Turbo C++. Podstawy - książka
Jacek Matulewski
Helion

Wizualne środowiska projektowe od dłuższego czasu cieszą się uznaniem programistów. Możliwość budowania aplikacji z gotowych komponentów, realizujących typowe funkcje, pozwala skoncentrować się na jej funkcjonalności bez potrzeby ponownego wymyślania koła. Najbardziej znanym środowiskiem tego typu jest Delphi, jednak jego producent, firma Borland, wypuścił na rynek kolejne narzędzie: C++Builder...

MySQL. Budowanie interfejsów użytkownika. Vademecum profesjonalisty - książka
MySQL. Budowanie interfejsów użytkownika. Vademecum profesjonalisty - książka
Matthew Stucky
Helion
MySQL jest szybkim, przenośny i -- co najważniejsze -- darmowym systemem bazodanowym, który zdobył ogromną popularność w zastosowaniach internetowych. Książka 'MySQL. Budowanie interfejsów użytkownika.' pokaże Ci jak używać tej bazy także poza Internetem. Nauczysz się z niej budowania atrakcyjnych interfejsów użytkownika współpracujących z tą bazą. W tym celu wykorzystana zostanie biblioteka GTK+...

Delphi. Szybki start - książka
Delphi. Szybki start - książka
Maciej Szmit
Helion

Język Pascal, kojarzący się głównie z nauką programowania, stał się podstawą jednego z najpopularniejszych obecnie środowisk programistycznych -- Delphi firmy Borland. To graficzne środowisko, pozwalające na szybkie tworzenie aplikacji dzięki możliwości składania ich z 'klocków' zwanych komponentami, błyskawicznie zyskało uznanie programistów na całym świecie. Kolejne wersje Delphi oferowały coraz większe możliwości...